Hei
Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.
Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025
Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150krBetalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:
https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025
(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)
De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret
Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat
I morgen blir ikke en god dag for LH. Ser at de fleste (om ikke alle) intercont-maskiner er kansellerte.
Er det noen dialog mellom partene? Hvor lenge kan de holde på før noe skjer?
i morgen vil koste selskap en to-sifred EUR belöp
2 sifret mill EUR mener du vel, to-sifret Euro ville vel ikke løftet et halvt øyenbryn en gang.
* Slutt med leiearbeider i Berlin
* Alle C/A's, som er ansatt via Aviation Power, vil bli tilbyd fast stilling i LH Gruppen i neste ar
Faktum at LH legger ned sine planer for outsourcing i BER for overskuelig fremtida og gjörer dette ensidig uten at man har fatt noe til med UFO,
Det var en skam - så vinder pøbelvældet igen
Men at Lufthansa snur å velger å ikke benytte byråer er et sterkt signal til andre selskaper, og et enda sterkere og bra signal til tusenvis av ansatte i bransjen over hele Europa.
Bare for a sette det litt i forhold.
LH sine C/A har sine 3 ar ikke fatt en eneste prosent lönnsökning.
LH har i de siste 3 ar nedskrived verdier i Milliardklassen pga av feilinvesteringer (bmi, LHI, AUA). Og man har vented for lenge med a fornye sin flate. B737CL er alle 20+ ars gammel, de förste A320 har ogsa 20 ars pa skrogen.
Det er uten tvil riktig at LH blör penger innenlands og intra-Europa. Men dette er ikke nödvendigvis alene pga lönninger. LH har flommet mange markeder med mer kapasitet. Alene NEK ga 10% mer seter, og en visst % mer kostnader. Fyller man disse extra-seter ikke, sa sitter man med en dyr regning.
Sa lenge LH mener at man kan "klase-bombe" visse markeder med kapasitaeter sa lenge bör man ikke klage over at man taper penger sa det suser.
det er lige præsis det der er slemt. Nu får fagforeningerne blod på tanden og tror, at de ved "gidseltagningsaktioner" andre steder kan forhindre deres arbejdsgiver i at blive mere konkurrencedygtig.
lad os håbe det. Men jeg tror ikke på detJeg tror ikke noen fagforeninger får blod på tann på grunn av dette.
lad os håbe det. Men jeg tror ikke på det
Overhodet ikke.
Jeg er ekstremt i mot streikevåpenet.
Synes det er trist at det gikk så langt.
Men at Lufthansa snur å velger å ikke benytte byråer er et sterkt signal til andre selskaper, og et enda sterkere og bra signal til tusenvis av ansatte i bransjen over hele Europa.
Resultatet er trolig at LH over tid taper ytterligere i konkurransen mot LCC. I så måte føyer det seg inn i rekken av selskaper som måtte innstille bl.a. p.g.a. streikekåte ansatte. Ref e.g. Eastern og Sabena.
The strikes have ended. Lufthansa and UFO agreed on the initiation of an arbitration process yesterday. Starting today, September 8th, until final acceptance or rejection of the arbitration decision there will be no more strike-related flight cancellations.
intet od er vel så misbrugt som "solidaritet" - i dette tilfælde betyder det "ren dyrket egoisme".........eller om solidariteten
intet od er vel så misbrugt som "solidaritet" - i dette tilfælde betyder det "ren dyrket egoisme"
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.