• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

LH Lufthansa-gruppen - Nyheter og finanser 2026

Elendig løst, mildt sagt. I Stavanger har FRA vært en viktig rute for regionen i fire år, og den fikk en økning fra 2 til 3 daglige (men «nedgradering» fra A319/A320/A321 til CRJ900) når sommerprogrammet begynte. Så forsvinner ruten plutselig helt fra en dag til neste. Sehr unprofessionell..

Er enig med deg at det sikkert kunne bli løst bedre. Men på den annen side, en effektiv måte å eliminere et problem på.
(Hva problemet er skal jeg ikke legge meg opp i, men effektivt er det på den ene eller andre måten).

Er enig med deg at det sikkert kunne bli løst bedre. Men på den annen side, en effektiv måte å eliminere et problem på.
(Hva problemet er skal jeg ikke legge meg opp i, men effektivt er det på den ene eller andre måten).

Hvor effektivt det er gjenstår å se. Arbeidstakere har rettigheter i Tyskland og.
Jeg leste en uttalelse fra VC hvor det blant annet stod noe slikt som "Lufthansa konsernet har forlatt rasjonalitetens vei".

Artikkel i Aftenbladet nå.
Siste avgang med LH fra SVG gikk i dag og ruten er innstilt tom. 31. mai.
Ellers kunne hverken Lufthansa eller Avinor si noe mer om hvorvidt ruten kommer tilbake.
Det finnes kanskje et lite håp..

Ja det spennende om LH kommer tilbake på et eller annet vis. Sitter nok langt inne å gi fra seg alle kundene til SAS og KLM. For ikke å snakke om Finnair og LOT (som også ble nevnt i artikkelen til Aftenbladet).

– Vi avventer nå tilbakemelding fra Lufthansa om hva som skjer videre. Det er en uavklart situasjon, og vi ønsker ikke å spekulere i noe. Det er også andre flyselskaper som har kansellert flygninger den siste tiden, det er en urolig verden, sier kommersiell leder Elisabeth Strømstad ved Stavanger lufthavn, Sola.

Samtidig påpeker hun at den uavklarte situasjonen knyttet til Frankfurt-ruta, gjør det desto viktigere at LOT i høst åpnet direkterute mellom Stavanger og Warszawa og at Finnair åpnet direkteforbindelse til Stockholm/Helsingfors for få uker siden.

Back