LH Lufthansa-gruppen 2025 resultater

Someone

Moderator
Medlem
Litt lavere underskudd på driften i året første kvartal sammenlignet med i fjor. Dog skyldes dette bedring hos Technik og Cargo, da passasjervirksomheten er litt svakere

https://www.aviation24.be/airlines/...k-amid-record-results-from-technik-and-cargo/

The Lufthansa Group posted a significantly improved Q1 2025 Adjusted EBIT of -€722 million, up €127 million from Q1 2024, as revenue rose 10% to €8.1 billion. The group’s operational performance was its best in a decade, with delays and compensation costs halved thanks to improved stability. Passenger airlines, however, saw a slight decline in earnings due to inflation-driven costs and a shift in the Easter holiday period.

Ellers er det lønnsomt å forbedre punkligheten:

Operational gains: Direct compensation payments dropped 52% to €47 million; 20,000 fewer hotel beds were needed at Frankfurt due to improved flight punctuality.
 
EBIT på €871m i Q2, opp 185m fra i fjor. Godt hjulpet av langt mindre kostnader på streiker og andre irregulariteter. Yield på shorthaul og kostnader, utenom drivstodd gir lit tmotvind. For hele året forsvneter de for gruppen et høyere driftsresultat enn i fjor

https://investor-relations.lufthans...ds/en/charts-speeches/LH-QR-2025-2-charts.pdf


EBIT og EBIT-margin per selskap:
Lufthansa: €246 - 5.4%
Swiss: €215 - 12.9%
Austrian: €68 - 9.5%
Brussels: €7 - 1.6%
Eurowings: €64 - 7.3%
LH Cargo: €73 - 8.9%
LH Technik: €149 - 7.6%
 
Flere funksjoner planlegges sentraliseres til Frankfurt.

https://www.aviation24.be/airlines/...nctions-raising-concerns-over-swiss-autonomy/

According to an internal paper leaked to the newspaper Handelsblatt, the Lufthansa Group is planning a sweeping reorganisation from 2026, shifting key responsibilities such as network planning, sales, and loyalty programmes to its Frankfurt headquarters under the project “Matrix Next Level.” Subsidiaries like SWISS would retain focus on onboard products and services but lose authority over strategic decisions.
 
Og nå kommer jobbkuttene.

Bekreftet. 4000 stillinger skal bort, men ikke akkurat med en gang og mot 2030


Lufthansa Group sets new financial targets, confirms 4,000 job cuts by 2030​

 
Høres jo fornuftig ut - og sikkert smart at kuttene også kommer i Tyskland og ikke bare i Sveits, Belgia, Østerrike og Italia.
 
Såg följande om växt och fokus.

Ser ut som om att det är mot N Amerika som slaget kommer att ske. "Protect" och "Expand"
IMG_2256.webp
 
Last edited:
Har Lufthansa forandret mening om A380 igjen? Står et spørsmålstegn i den sliden og den var ikke nevnt i retrofit planen selv om de tidligere har kommunisert at de skal oppgradere dem med Vantage XL seter i C.
 
Mere bråk hos Lufthansa, denne gangen hos de kabinansatte som nekter å bli med å forsøkene med å forbedre ombordproduktet på longhaul i protest mot antall kabinansatte ombord på de samme flyvningene.


Lufthansa’s Flight Attendants Are Refusing To Work With Embattled Airline On Long-Awaited Service Improvements​

 
Mere bråk hos Lufthansa, denne gangen hos de kabinansatte som nekter å bli med å forsøkene med å forbedre ombordproduktet på longhaul i protest mot antall kabinansatte ombord på de samme flyvningene.



På en måte skjønner jeg de kabinansatte, på en annen måte er det fasinerende å se hvordan de graver sin egen grav i og med at det sikkert finnes ca 200 mill andre mennesker i andre land som omtrent er villige til å dø for å fylle disse stillingene og at det da blir gjort ved at andre flyselskaper tar over trafikken.
 
Back
Top