Sammenheng med dårlig økonomisk utvikling i Kina og postpandemi comebacket kom aldri der som mange andre steder.
Lufthansa vinklet rutenedleggelsen på skeve konkurransevilkår, f.eks. deres codeshare partner Air China flyr en kortere rute over Russland som Lufthansa ikke kan gjøre: https://www.reuters.com/business/ae...urt-beijing-route-due-competition-2024-09-20/
Dette er jo beleielig, det er klart at hadde flyene vært fulle og yield god så hadde de ikke klaget sin nød, det samme gjelder fra USA (der de ikke flyr over Russland) der de tre store for tiden ikke bruker kvoten sin på 50 ukentlige men kun 35 flyvninger til Kina, etterspørselen er rett og slett ikke til stede.
Lufthansa vinklet rutenedleggelsen på skeve konkurransevilkår, f.eks. deres codeshare partner Air China flyr en kortere rute over Russland som Lufthansa ikke kan gjøre: https://www.reuters.com/business/ae...urt-beijing-route-due-competition-2024-09-20/
Dette er jo beleielig, det er klart at hadde flyene vært fulle og yield god så hadde de ikke klaget sin nød, det samme gjelder fra USA (der de ikke flyr over Russland) der de tre store for tiden ikke bruker kvoten sin på 50 ukentlige men kun 35 flyvninger til Kina, etterspørselen er rett og slett ikke til stede.