• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Lufthansa-gruppen 2024 resultater

Sammenheng med dårlig økonomisk utvikling i Kina og postpandemi comebacket kom aldri der som mange andre steder.

Lufthansa vinklet rutenedleggelsen på skeve konkurransevilkår, f.eks. deres codeshare partner Air China flyr en kortere rute over Russland som Lufthansa ikke kan gjøre: https://www.reuters.com/business/ae...urt-beijing-route-due-competition-2024-09-20/

Dette er jo beleielig, det er klart at hadde flyene vært fulle og yield god så hadde de ikke klaget sin nød, det samme gjelder fra USA (der de ikke flyr over Russland) der de tre store for tiden ikke bruker kvoten sin på 50 ukentlige men kun 35 flyvninger til Kina, etterspørselen er rett og slett ikke til stede.
 
Lufthansasjefen regnet ikke med å styr på Lufthansa Airline, før i 2026. Litt artig at det nå er selve Lufthansa som omtales om "problembarnet" i gruppen.

https://www.reuters.com/business/ae...ive-problem-child-airline-by-2026-2024-10-01/

FRANKFURT, Oct 1 (Reuters) - Lufthansa (LHAG.DE), opens new tab is aiming to revive its core airline by 2026 as one of Europe's top carriers struggles more than its regional rivals with higher costs and prolonged delays in Boeing (BA.N), opens new tab plane deliveries, its chief executive said.
Carsten Spohr described the Lufthansa airline as the German group's "problem child" and said turning it around is a must for the wider company's success.
 
2024 tallenne:

Omsetning +5% fra i fjor. EBIT på €1.7 mrd (-35%) og nettoresultat på €1.4 mrd (-18%)

https://investor-relations.lufthans...ncial-reports/annual-reports/LH-AR-2024-e.pdf

Driftsresultet/EBIT per selskap i mill EUR og EBIT-margin

Lufthansa: -€116 -0.6%
Swiss: €815 12.4%
Austria: €73 3.1%
Brussels: €84 3.8%
Eurowings: €261 7.1%
Cargo: €252 7.7%
MRO/Technik: €584 8.5%


Så selve Lufthansa taper penger, og som vanlig gjør Swiss det best.
 
Back
Top