Lufthansa gjenåpner Frankfurt - Stavanger

Re: Lufthansa gjenåner Frankfurt - Stavanger

Veldig bra! Spent på om det blir én daglig avgang, eller to avganger tre dager i uken, som til Bergen. Hvis de satser på mate interkontinentale flighter bør de vel ha en avgang både på morgenen og ettermiddagen for å dekke både trafikk vestover og østover.

Veldig bra! Spent på om det blir én daglig avgang, eller to avganger tre dager i uken, som til Bergen. Hvis de satser på mate interkontinentale flighter bør de vel ha en avgang både på morgenen og ettermiddagen for å dekke både trafikk vestover og østover.

Ja akkurat det er jeg nysjerrig på. Næringslivet virker veldig positive i artikkelen, men spørs om tonen får en annen lyd dersom det viser seg å ikke være daglige avganger.

Med syv ukentlige tror jeg nattstopp hadde vært best? Altså inn på kvelden og ut på morran. Men ikke sikkert det funker i planen til Lufthansa?

FinalCall melder om daglige avganger.

I følge en artikkel på Stavanger Aftenblad legger Lufthansa opp til 7 ukentlige avganger med Airbus A320.

Det blir daglig ja, 4 ganger morgenavgang, og 3 dager ettermiddag/kveld.
Rutetidene skal visstnok korrespondere bra med IAH og GIG.

Last edited:

Her er rutetidene (ubekreftet) fra Stavanger:

Dag 1,3 og 7 kl 0930 og dag 5 0935, og 2,4 og 6 kl 1855 fra 3/5

A320 alle dager, foruten søndag, da den går med E190.

Se der ja, var inne og sjekket tidligere i dag og da dukket den ikke opp.

Tøft at de tar opp kampen med KLM igjen, som er utrolig sterke på SVG med vanligvis 5 daglige[emoji33]

Ser at jeg kan bestille direkte til Frankfurt, eller via Frankfurt til f.eks Asia, men med en gang jeg søker på flyvninger fra Stavanger via Frankfurt til Europa så nekter den meg. Rutinger til blant annet Nice, Roma, Milano, Paris, og Barcelona hiver feilmelding etter meg, samtidig som f.eks DXB, LHR, og DME fungerer. Vil ikke LH ha transferpassasjerer til europa på denne ruten?

Ruten ser ut til å ha blitt nedjustert til A319, samtidig kan det se ut til at oppstart er 3. mai, og ikke 2. mai.

Ruten er bare bookbar frem til 29. oktober, så det kan virke som at det bare er en halvårsrute?

Ruten ser ut til å ha blitt nedjustert til A319, samtidig kan det se ut til at oppstart er 3. mai, og ikke 2. mai.

Ruten er bare bookbar frem til 29. oktober, så det kan virke som at det bare er en halvårsrute?

Nei, det er en helårsrute.
Søndager ligger den inne med E-190.

Mulig den ikke er bookbar, men neste års vinterprogram er neppe ferdig spikret uansett.

Re: Lufthansa gjenåpner Frankfurt - Stavanger

Da var første flight her i dag. Deres A319 D-AILM som tok turen

Heller traust belegg på den første flighten skal vi tro ryktene. 5 pax foran gardia og +/- 40 bak.

Heller traust belegg på den første flighten skal vi tro ryktene. 5 pax foran gardia og +/- 40 bak.

Det skal ha vært fullt andre veien.

Og sikre kilder sier bookingene er bra fremover

Back