Lufthansa: €1,1 mrd i overskudd 2010

Someone

Moderator
Medlem
Lufthansa: €1,1 mrd i overskudd 2010

Lufthansa melder om et foreløpig overskudd på €1,1 mrd i 2010. På driften var overskuddet €876 millioner og de skal betale et utbytte på €0,60 per aksje. Fulle tall kommer 17/3, men det går godt for LH Group om dagen

http://www.flightglobal.com/article...nsa-posts-876m-operating-profit-for-2010.html
Preliminary financial information from the company shows that it made a net profit of €1.1 billion, compared to a restated net loss of €34 million in 2009.

Re: Lufthansa: €1,1 mrd i overskudd 2010

Vilket grymt bra resultat!
LH måste vara ett av världens bäst skötta flygbolag ekonomiskt....

Etter hva jeg forstår tjener de penger på IC og taper på korte ruter, men summen blir jo meget bra :)

det går godt for LH Group om dagen

Synd vi foreløpig kun trekker ned på resultatene foreløpig. Vil nok fortsatt ta litt tid før vi bidrar i positiv retning på resultatene.

Med de prisene LH opererer med (de gangene jeg har sjekket) så skulle dette vel bare mangle! Men gratulerer så masase!

Synd vi foreløpig kun trekker ned på resultatene foreløpig. Vil nok fortsatt ta litt tid før vi bidrar i positiv retning på resultatene.

OS er egentlig et veldig bra selskap, jeg er sikker på at LH vil klare å snu skuta. Bare se på Swiss. Noe som ikke er helt bra er flåten. Mellomdistanseflåten består av både Boeing 737-600/700/800 og A319/A320/A321. Dette er kanskje ett resultat av flere oppkjøp. Siden OS har flest Airbus, hadde det kanskje vært en ide å satset på en mellomdistanseflåte bestående kun av de tre sistnevnte flytypene. OS har også 2 A320 på bestilling, iflg Wikipedia. Skal disse brukes til vekst?

Med de prisene LH opererer med (de gangene jeg har sjekket) så skulle dette vel bare mangle! Men gratulerer så masase!

LH er da ikke noe dyrere enn de andre. Jeg har det motsatte inntrykket.

Last edited:

Bare å gratulere Lufthansa med dette overskuddet, SAS har noe å se opp til ja! :p

OS har også 2 A320 på bestilling, iflg Wikipedia. Skal disse brukes til vekst?

Ja, de skal brukes til moderat vekst. Dette er brukte A320 fra LTU/Air Berlin og den første, OE-LBV, er vel allerede i normal drift. Nummer to burde komme igang i begynnelsen av april.

Noen ganger er prisene uvettig høye ja, på datoer hvor SK / DY f. eks har priser på 1 - 2000 kr one way BCN-OSL opererer Lufthansa med priser på 700€ en vei.

Noen ganger er prisene uvettig høye ja, på datoer hvor SK / DY f. eks har priser på 1 - 2000 kr one way BCN-OSL opererer Lufthansa med priser på 700€ en vei.

Det skyldes at Lufthansa (som endel andre) kun selger full-pris billetter enveis og skal man ha billige billetter på man ha tur-retur

Back