• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Lufthansa byttet flytype for Mette Marit!

litt-amatør

ScanFlyer Gold
Medlem
Husker jeg leste i forrige uke da Mette Marit skulle til Tyskland at hun skulle fly med LH til Hamburg direkte fra Oslo. Jeg stusset da over at hun med flyskrekk kunne tenke seg å fly med CRJen som flyr den strekningen.

Men en lesning av fredagens Se og Hør gav meg svaret, så bladet var vel verdt investeringen ;)

Lufthansa hadde byttet flytype begge veier for Mette Marit og hadde satt in en god og velkjent 737- maskin på begge strekningene hun fløy.

Er vel nokså sjelden 737 blir benyttet mellom Oslo og Hamburg. Selv om jeg husker at Lufthansa uttalte at de ville sette inn større materiell på ruten da to konkurrenter meldte seg. Men markedet vartydeligvis mindre enn man trodde. Germanwings fikk jo nok rimelig fort og heller ikke for DY er vel dette en gull-rute? Og LH flyr vel like mye som før med samme flytype som før.

For øvrig vil jeg også gjerne velge flytype når jeg skal på tur.:lol:
 
Jeg skal fly til London om en drøy måned, og vil gjerne ha en 777. Og vil gjerne ha den direkte fra Torp til Heathrow. :lol:
 
For øvrig vil jeg også gjerne velge flytype når jeg skal på tur.:lol:

Hvor mye kostet dette aksjonærene i LH i form av økte utgifter? Lurer på hvem som ble ditcha hvor, fordi det bare kom en CRJ istedet for 737, og ikke alle kom med...Eller kanskje LH har en gris stående til kongelig bruk?

MM kan jo ikke noe for at hun har flyskrekk, men at andre skal betale for det? Nei, nok et argument for å markere de kongelige og trykke "delete". :D
 
tror uansett det var en god forretning for LH - når de kongelige reiser med fly reiser de på Business Class (og ikke noen rabattert bis-niss heller), og når MM reiser er det jo et helt kobbel av folk som er med, staben hennes og vakter og litt ymse (blant annet en som skal holde hånden hennes når hun blir redd?), og det er gjerne med journalister og andre som skal være med når det er offisielle besøk - kanskje det ganske enkelt ble for fullt i en CRJ?
 
Originally posted by Isbamse

For øvrig vil jeg også gjerne velge flytype når jeg skal på tur.:lol:

Hvor mye kostet dette aksjonærene i LH i form av økte utgifter? Lurer på hvem som ble ditcha hvor, fordi det bare kom en CRJ istedet for 737, og ikke alle kom med...Eller kanskje LH har en gris stående til kongelig bruk?

MM kan jo ikke noe for at hun har flyskrekk, men at andre skal betale for det? Nei, nok et argument for å markere de kongelige og trykke "delete". :D

Din sutrekopp! Maken til svada du gulper opp her skal man lete lenge etter!

BF:sarc
 
Grunnen til at LH benytter CRJ er vel at det er mest det tyske markedet som bruker LH maskinen.

Jeg sjekket her for leden priser Oslo Hamburg i desember (ned mandag hjem tirsdag). SAS gav en pris på kr 1990,-. (via cph). Direkteruten til LH skulle ha 5800 kr for samme dager. LH har ikke samme opplegg som SAS når det gjelder billigbilletter.

Når det er sagt, så ville man heller ikke få SAS sin pris på 1990 om man reiser HAM-OSL-HAM med SK. Da er det samarbeidet med LH som dumper inn og fastslår prisen til en pris på linje med LH. Sist jeg fløy en vei HAM-CPH-KRS så kostet billetten 3700 (en vei). Så det er noe i stiveste laget. Mao slik vi hadde det her i landet for et par-tre år siden.

BF:)
 
Originally posted by Bizflyer

Originally posted by Isbamse

For øvrig vil jeg også gjerne velge flytype når jeg skal på tur.:lol:

Hvor mye kostet dette aksjonærene i LH i form av økte utgifter? Lurer på hvem som ble ditcha hvor, fordi det bare kom en CRJ istedet for 737, og ikke alle kom med...Eller kanskje LH har en gris stående til kongelig bruk?

MM kan jo ikke noe for at hun har flyskrekk, men at andre skal betale for det? Nei, nok et argument for å markere de kongelige og trykke "delete". :D

Din sutrekopp! Maken til svada du gulper opp her skal man lete lenge etter!

BF:sarc
Plumpe sarkasmer kanskje, men sutring? Ikke eier jeg LH-aksjer heller. Og CK påpekte oxo at jeg LH kanskje tjente på dette, så det hende jeg rett og slett tok feil.

En tidligere flyvertinne jeg kjenner som jobbet i SAS fortalte at MM en gang satt på den ene siden av kabinen og sparket setet foran nesten i stykker av skrekk, mens krompen satt på den andre sidne og lot som ingenting...hvem andre hadde fått lov til å sparke i stykker flyseter selv om de har flyskrekk?
 
Originally posted by Isbamse

Originally posted by Bizflyer

Originally posted by Isbamse

For øvrig vil jeg også gjerne velge flytype når jeg skal på tur.:lol:

Hvor mye kostet dette aksjonærene i LH i form av økte utgifter? Lurer på hvem som ble ditcha hvor, fordi det bare kom en CRJ istedet for 737, og ikke alle kom med...Eller kanskje LH har en gris stående til kongelig bruk?

MM kan jo ikke noe for at hun har flyskrekk, men at andre skal betale for det? Nei, nok et argument for å markere de kongelige og trykke "delete". :D

Din sutrekopp! Maken til svada du gulper opp her skal man lete lenge etter!

BF:sarc
Plumpe sarkasmer kanskje, men sutring? Ikke eier jeg LH-aksjer heller. Og CK påpekte oxo at jeg LH kanskje tjente på dette, så det hende jeg rett og slett tok feil.

En tidligere flyvertinne jeg kjenner som jobbet i SAS fortalte at MM en gang satt på den ene siden av kabinen og sparket setet foran nesten i stykker av skrekk, mens krompen satt på den andre sidne og lot som ingenting...hvem andre hadde fått lov til å sparke i stykker flyseter selv om de har flyskrekk?

Jeg synes synspunkter om kongehuset her på forumet går inn under parolen om at vi ikke diskuterer politikk eller religion. Så har du noe imot kongehuset så synes jeg du skal holde det for deg selv, eller bruke et annet forum for å gi uttrykk for dine meninger.

BF:old
 
Jeg trodde aldri jeg skulle oppleve den dagen at flåsemakeren Bizflyer ble fornærmet over flåserier ;)

Men BF, jeg er faktisk helt enig med deg her.
 
Og min mening med tråden var heller ikke noen diskusjon om kongehuset. Var verken ment som kritikk eller det motsatte. :exclamati

Derimot mener jeg å huske at tidligere fløy LH med større maskin på OSL-HAM. Har også sett at billettene er ganske dyre på ruten. Regner også med at markedet er nokså mettet ettersom 4U la ned så fort og DY vel ikke har topp belegg.
 
Jeg synes synspunkter om kongehuset her på forumet går inn under parolen om at vi ikke diskuterer politikk eller religion. Så har du noe imot kongehuset så synes jeg du skal holde det for deg selv, eller bruke et annet forum for å gi uttrykk for dine meninger.

Trodde ikke det var SÅ strengt med litt ironiske flåserier...Er det aldri noen som sier noe om Bush her??...men, OK, det var heller ikke meningen å dra i gang en monarkidebatt, så vi lar det ligge.

Men å lese Se&Hør, da...:devot: :devot: :devot: til litt-amatør som innrømmer det!
 
Staten, dvs Kongehuset, Regjeringen osv burde hatt en A318 ev 319 til disp. Et skikkelig fly bør Kongeriket Norge ta seg råd til. Hva med en underskriftskampanje for dette? :D
 
Originally posted by Bizflyer

Grunnen til at LH benytter CRJ er vel at det er mest det tyske markedet som bruker LH maskinen.

Jeg sjekket her for leden priser Oslo Hamburg i desember (ned mandag hjem tirsdag). SAS gav en pris på kr 1990,-. (via cph). Direkteruten til LH skulle ha 5800 kr for samme dager. LH har ikke samme opplegg som SAS når det gjelder billigbilletter.

Når det er sagt, så ville man heller ikke få SAS sin pris på 1990 om man reiser HAM-OSL-HAM med SK. Da er det samarbeidet med LH som dumper inn og fastslår prisen til en pris på linje med LH. Sist jeg fløy en vei HAM-CPH-KRS så kostet billetten 3700 (en vei). Så det er noe i stiveste laget. Mao slik vi hadde det her i landet for et par-tre år siden.

BF:)

Jeg skal en tur til Hamburg en helg i November, booket et par måneder i forkant. Lufthansa slo både SAS og Norwegian, jeg betaler 1105 T/R alt inklusive.

Det samme gjelder Berlin i påsken, som jeg har booket allerede. Lufthansa selger seter på SAS' direktefly betydelig billigere enn SAS gjør selv, og konkurrerer enkelt med Norwegian på pris.

Tidligere i høst dro jeg til Beograd - igjen var Lufthansa uslåelige på pris, i tillegg til at de hadde raskest forbindelse.
 
Originally posted by turist

Originally posted by Bizflyer

Grunnen til at LH benytter CRJ er vel at det er mest det tyske markedet som bruker LH maskinen.

Jeg sjekket her for leden priser Oslo Hamburg i desember (ned mandag hjem tirsdag). SAS gav en pris på kr 1990,-. (via cph). Direkteruten til LH skulle ha 5800 kr for samme dager. LH har ikke samme opplegg som SAS når det gjelder billigbilletter.

Når det er sagt, så ville man heller ikke få SAS sin pris på 1990 om man reiser HAM-OSL-HAM med SK. Da er det samarbeidet med LH som dumper inn og fastslår prisen til en pris på linje med LH. Sist jeg fløy en vei HAM-CPH-KRS så kostet billetten 3700 (en vei). Så det er noe i stiveste laget. Mao slik vi hadde det her i landet for et par-tre år siden.

BF:)

Jeg skal en tur til Hamburg en helg i November, booket et par måneder i forkant. Lufthansa slo både SAS og Norwegian, jeg betaler 1105 T/R alt inklusive.

Det samme gjelder Berlin i påsken, som jeg har booket allerede. Lufthansa selger seter på SAS' direktefly betydelig billigere enn SAS gjør selv, og konkurrerer enkelt med Norwegian på pris.

Tidligere i høst dro jeg til Beograd - igjen var Lufthansa uslåelige på pris, i tillegg til at de hadde raskest forbindelse.

Ja, det stemmer sikkert hvis du skal være mer enn 3 dager, ev over helgen. Men prøver du frem og tilbake midt i uken, så vil du nok oppleve en helt annen pris!

BF:)
 
Originally posted by turist


Tidligere i høst dro jeg til Beograd - igjen var Lufthansa uslåelige på pris, i tillegg til at de hadde raskest forbindelse.

Når jeg dro til Belfast i Mars var også Lufthansa billigst selv om de tok med med på en liten omvei og med code-share på både SAS og BMI. Reiseruten var som følgene OSL-FRA-LHR-BHD og BHD-LHR-DUS-OSL

...men som man kan se av min Trip Raport så gikk ikke det helt som planlagt:rolleyes:
 
Originally posted by Isbamse

Jeg synes synspunkter om kongehuset her på forumet går inn under parolen om at vi ikke diskuterer politikk eller religion. Så har du noe imot kongehuset så synes jeg du skal holde det for deg selv, eller bruke et annet forum for å gi uttrykk for dine meninger.

Trodde ikke det var SÅ strengt med litt ironiske flåserier...Er det aldri noen som sier noe om Bush her??...men, OK, det var heller ikke meningen å dra i gang en monarkidebatt, så vi lar det ligge.

Men å lese Se&Hør, da...:devot: :devot: :devot: til litt-amatør som innrømmer det!

Men Bush er jo komplett idioti...og ikke politikk...vi diskuterer gjerne idioti.....
 
Originally posted by dc-8-63

Originally posted by Isbamse

Jeg synes synspunkter om kongehuset her på forumet går inn under parolen om at vi ikke diskuterer politikk eller religion. Så har du noe imot kongehuset så synes jeg du skal holde det for deg selv, eller bruke et annet forum for å gi uttrykk for dine meninger.

Trodde ikke det var SÅ strengt med litt ironiske flåserier...Er det aldri noen som sier noe om Bush her??...men, OK, det var heller ikke meningen å dra i gang en monarkidebatt, så vi lar det ligge.

Men å lese Se&Hør, da...:devot: :devot: :devot: til litt-amatør som innrømmer det!

Men Bush er jo komplett idioti...og ikke politikk...vi diskuterer gjerne idioti.....

Den blir for enkel om Bush. Han er en idiot, men det finnes større og mer komplette. Måtte bare si det selv om vi ikke skal diskutere politikk.
 
Back
Top