Lufthansa bytter ut ølflasker med ølbokser?

FlightDeck

ScanFlyer Mile High Club
Medlem
Lufthansa bytter ut ølflasker med ølbokser?

Hører rykter om at Lufthansa vurderer å bytte ut Warsteiner-ølflaskene med Warsteiner-ølbokser. Noen som vet noe mer? Det nevnes i flere tråder på airliners.net.

Re: Lufthansa bytter ut ølflasker med ølbokser?

Litt kjedelig i så fall. Men så lenge det er Warsteiner og så lenge det er gratis, så er det lite å klage på.

Som udgangspunkt er det synd, hvis det er sandt - men i virkeligheden meget fortåeligt at de gør det. Når man tager i betragtning at en flaske vel fylder 3x så meget som en dåse og ikke mindst vejer langt mere, så kan det undre at de ikke har skiftet for mange år siden.

Men ingen tvivl om at følelsen af at få en flaske øl er langt mere luksuriøs end når den serveres i en dåse. I mine øjne er det dog et minor problem. Så længe der er gratis servering på economy, så får de mange stjerner hos mig - uanset om det er flaske eller dåse.

Hver mann sin dåse - som vi sier i Norge!

Det skal visst ha med vekt å gjøre, noe som i utgangspunktet er forståelig. Rart de da ikke gjorde noe med det da drivstoffprisene var på sitt høyeste, da gjorde jo selskapene det de kunne for at flyet skulle veie mindre. SAS tok bl.a. ut noen sider av Scanorama :D

Fløy fire Lufthansa legs i påsken, på en av flightene fikk vi Warsteiner på boks. Dermed kan det se ut til at det er hold i ryktene...

Det var forresten litt "rykter" her inne om at baguetten var byttet ut med "grovbrød" av den simple typen, men sist jeg fløy LH var baguetten oppgradert til et firkantet rundstykke, ganske mykt, og faktisk godt! Så skal ikke klage. Selv om det nok blir veldig kjedelig for de som flyr med LH hyppig.

Bekreftes paa longhaul, men fortsatt flasker paa short haul. ORD-FRA-ORD var det boks, ARN-FRA var det flaske

Er det bokser også i Business? Eller holder de på flaskene der?

Dette betyr at man nå kan sitte på et Lufthansa-fly og drikke øl fra et resirkulert og omsmeltet Lufthansa-fly! :o

Er det bokser også i Business? Eller holder de på flaskene der?

Bokser paa business. Tipper det er som SAS Steward sier at lageret med flasker er under toemming og at man ser 100% bokser snart..

BTW, Warsteiner alkoholfrei er fortsatt paa flasker for den som liker denslags

Fløy OSL-FRA-OSL nå i helgen, og da var det glassflasker
som Warsteiner ble servert i (A320/B735). I tillegg til
disse "sandwich"-sakene, enten lyst brød (med ost/smøreost)
i - eller grovt brød (med skinke).

Spare vekt... Jeg har tenkt i de samme baner selv, men nå må jeg også bære flaskene manuelt fra mitt hjem til panteautomaten.. Hadde jeg hatt bil, eller for den saks skyld fly som transport til panteautomaten, hadde det vært en no brainer. Flasker er best.

Dette betyr at man nå kan sitte på et Lufthansa-fly og drikke øl fra et resirkulert og omsmeltet Lufthansa-fly! :o

Et ungt Lufthansa fly, en A380 var å hilste på gamle bestefar Lufthansa-jumbo.

:spin -- hva skjer når vi dør bestefar?

:old -- jo, det skal jeg si deg. hvis du ikke har vært snilt fly så kommer du til fly-helvete langt vest og må bli pint i utenkelig hete og de plukker av deg smertfeullt bit for bit, sakte men sikkert til du bare er skjelett igjen.

:spin -- huff da, bestefar - det vil ikke jeg, hva skjer med de snille da?

:old -- Åh de - da får du reise rundt i himmelen med et liv fyllt med humle og glede alle og enhver som kommer sin vei!

:drink

*snufs* - for en vakker historie ..... ! :cheers:

Back