Lufthansa - Blokkere sete

Klette

ScanFlyer Blue
Hei,

Er det noen som har erfaring med å blokkere seter på Lufthansa?

Jeg skal reise til Houston på Economy på Fredag. Som Senator så sies det at de blokkerer sete ved siden av, med mindre flyet er fullt. Dette skal skje automatisk, men det er forskjellige meninger om dette faktisk fungerer.

Jeg har to erfaringer med dette, når jeg tidligere har flydd Economy. På veien bort gjorde jeg ingenting med det. Flyet var 75% belastet, allikevel satt det noen i setet ved siden av.

Da jeg skulle tilbake, så spurte jeg Lufthansa i innsjekk om de kunne blokkere setet. Hun som satt der sa til kollegaen: "We have a Senator who wants a seat blocked", og det ordnet de som om det var helt vanlig.
At SAS damene på Flesland skal utføre samme stykket arbeid, er ganske usannsynlig.

Er det noen som vet hvor jeg kan alternativt ringe for å få dette ordnet?
En A380 på denne ruten blir aldri fullbooket...

I lufthansa sitt egne sjekkinnsystem så skjer det automatisk, det skjer også om du sjekker inn fra annet system (som f.eks SAS sitt) - men da kun på de flightene som er i LH sine egen systemer. Når det ikke er flere vanlige (ublokkerte) seter, så begynner systemet og "ta" fra disse setene. Husk også at selv om flyet ikke er fullt så kan det være ganske mange Senator passasjerer, flere seter kan være blokkert av andre årsaker, forhåndsreserverte seter som ikke blir benyttet og passasjerer som er sjekket inn og som ikke møter opp til avgangen gjør også at systemet ikke har flere andre seter å ta av.
SAS sitt sjekkinnsystem har ingen slik automatisk funksjonalitet, og det gjelder da også avganger med selskaper som blir handlet i dette.

Back