• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Lufthansa: Bedre enn ventet i 2009

Someone

Moderator
Medlem
Lufthansa leverte bedre tall enn ventet for Q4 2009. Driftsresultatet ble på +€130 millioner, mens nettoresultat ble på -€112 millioner, mens mange fryktet hele -€250 i underskudd

http://www.dn.no/forsiden/naringsliv/article1851092.ece
Det tyske flyselskapet leverte et driftsresultat på 130 millioner euro for helåret 2009.

På forhånd hadde analytikerne ventet 32,7 millioner, ifølge Bloomberg News. Det melder di.se.

Nettoresultatet ble minus 112 millioner euro, mot 599 millioner euro året før. Det var ventet minustall helt ned mot 275 millioner.

Omsetningen var imidlertid omtrent som ventet: 22,3 milliarder euro.
 
LH sitt hovedkontor med administrasjon sitter i Köln og ikke i Frankfurt...;)

Det var jeg ikke klar over. På de 3 visittkortene jeg har fra Wolfgang Mayrhuber, Thierry Antinori og Hubert Frach er addressen Frankfurt. Var også innom Hr. Mayrhubers kontor i Frankfurt i samme bygningen vi hadde vår DO reception..

Så kanskje de opererer ut fra flere kontorer?
 
Kan man ikke si noe negativt om nyheten så kan man jo alltids påpeke feil ved kontoradressen...:(
 
Desverre ja. Det finnes seg en utrolig dyr og unödvendig dobling mellom i Köln og Frankfurt. De har helt sikkert lignende kort med adresser i Köln.

Problemet er at denne oppsplitting mellom Köln, Frankfurt og Hamburg er en politisk kompromiss som daterer bak til de dagene da Lufthansa ble ny-födt som selskap etter krigen. Da fikk hver region en del, og Köln endte opp med Hovedkontor og Administrasjon, Frankfurt fikk Hub-Status og Hamburg endte opp med all teknisk ting. A sentralisere alt i Frankfurt ville virke som en logisk ting, men vil skape politisk-sett en utrolig rabalder, for a ikke snakke om fordelings-konflikter etc.
 
Desverre ja. Det finnes seg en utrolig dyr og unödvendig dobling mellom i Köln og Frankfurt. De har helt sikkert lignende kort med adresser i Köln.

Problemet er at denne oppsplitting mellom Köln, Frankfurt og Hamburg er en politisk kompromiss som daterer bak til de dagene da Lufthansa ble ny-födt som selskap etter krigen. Da fikk hver region en del, og Köln endte opp med Hovedkontor og Administrasjon, Frankfurt fikk Hub-Status og Hamburg endte opp med all teknisk ting. A sentralisere alt i Frankfurt ville virke som en logisk ting, men vil skape politisk-sett en utrolig rabalder, for a ikke snakke om fordelings-konflikter etc.

Takker for forklaringen. Skal i møte med diverse folk i markedsavdelingen til Lufthansa den 26. mars. Det møtet er i Frankfurt, men det er en person som flyr inn fra ett annet kontor. Da sikkert fra Køln
 
Desverre ja. Det finnes seg en utrolig dyr og unödvendig dobling mellom i Köln og Frankfurt. De har helt sikkert lignende kort med adresser i Köln.

Problemet er at denne oppsplitting mellom Köln, Frankfurt og Hamburg er en politisk kompromiss som daterer bak til de dagene da Lufthansa ble ny-födt som selskap etter krigen. Da fikk hver region en del, og Köln endte opp med Hovedkontor og Administrasjon, Frankfurt fikk Hub-Status og Hamburg endte opp med all teknisk ting. A sentralisere alt i Frankfurt ville virke som en logisk ting, men vil skape politisk-sett en utrolig rabalder, for a ikke snakke om fordelings-konflikter etc.

Dette var jo faktisk lærerikt. Hvem skulle tro LH og SK hadde så mye til felles.

Hatten av for LH for å klare seg såpass bra i det markedet som har vært og samtidig jobbet med å ekspandere. :)

-A
 
Back
Top