Lufthansa A380

CO har 6 777 maskiner i bestilling, kun to av disse er identifisert som -200ER og jeg kan sette ganske mye paa at de resterende blir -300ER

Naar det gjelder Airbus og USA finner du alle de stoerste kundene her i USA. JetBlue, US Scareways og UA har alle 100+ Airbus i flaatene sine.

Men som andre sier, er A380 for stor til den maaten amerikanske flyselskaper driver.

Naar det gjelder -8i, er det fare for at programmet blir scrappet siden det ikke er saerlig bestillinger paa maskinen og ingen bra utsikter?

Ifølge reporteren skulle alt av utstyr ombord være ferdig kontrollert og godkjent av LH's kvalitetskontrollør i midten av Januar, det må vel bety at flyet snart blir overtatt av LH, eller?

Ifølge reporteren skulle alt av utstyr ombord være ferdig kontrollert og godkjent av LH's kvalitetskontrollør i midten av Januar, det må vel bety at flyet snart blir overtatt av LH, eller?

Nei, den blir først levert i mai/juni 2010

unnskyld at eg sporer litt av her..... men da eg såg A380 landet, såg eg bare to motorer hadde reverse på .. og ikke de to yterste .. hvorfor bruker denne flyet kun to innerste motor til revers ?

unnskyld at eg sporer litt av her..... men da eg såg A380 landet, såg eg bare to motorer hadde reverse på .. og ikke de to yterste .. hvorfor bruker denne flyet kun to innerste motor til revers ?

A380 har kun thrust reversers på de innerste motorene. En viktig årsak til dette er at de henger såpass langt ut at de vil slenge opp mye stein og annet rusk. Itillegg sparer man vekt ved å droppe thrust reversers på halvparten av motorene og at Airbus har funnet ut at de ikke behøver mer enn 2

På videoen ser det ut til at business-setene blir de samme som benyttes i dag på LH`s 747 og A340.

Hadde trodd de kanskje satset på en mer kreativ løsning à la den som Emirates har på sine A380-maskiner i business. Men for all del, dagens LH-seter er ikke dårlige de heller.

På videoen ser det ut til at business-setene blir de samme som benyttes i dag på LH`s 747 og A340.

Hadde trodd de kanskje satset på en mer kreativ løsning à la den som Emirates har på sine A380-maskiner i business. Men for all del, dagens LH-seter er ikke dårlige de heller.

Hørte et eller annet sted at på A380 kommer de til å bli 180 grader, uten tjuvtriks. Pesonlig syntes jeg ikke Eks C-seter i A380 var så mye å rope hurra for.

Noen som vet mer om når Lufthansas første A380 settes i trafikk og på hvilken rute?
:GER

Sto i Finansavisen at den trolig settes inn mellom Frankfurt og Tokyo. Alternativ var Miami eller Los Angeles. New York var visst utelukket.

W

Sto i Finansavisen at den trolig settes inn mellom Frankfurt og Tokyo. Alternativ var Miami eller Los Angeles. New York var visst utelukket.

W

Rart det der siden Mr. Mayrhuber lanserte JFK som foerste A380 rute den 7. november.

Da jeg spurte LHs USA ledelse om dette paa fredag fikk jeg ett vagt svar om at ingenting var spikret, saa kanskje det ikke blir JFK alikevel.....

Fikk dog bekreftet at det kun blir 8 F seter ombord, halvparten av det man har paa 747:rolleyes:

Jeg synes det så langt har vært lite info om kabinen til LHs A380. Noen andre godbiter du vet om? Snackbar? Inflight Wi-fi? Economy+?

Blir spennende å se hele maskinen i LH-farger. Jeg liker egentlig utseende til Lufthansa, men hadde ikke dette vært en gylden anledning til fornyelse?

Jeg synes det så langt har vært lite info om kabinen til LHs A380. Noen andre godbiter du vet om? Snackbar? Inflight Wi-fi? Economy+?

WiFi blir det garantert. Vil ikke satset på noen store revolusjoner som dusj, spa, biljardbord etc. med økonomien som den er nå. Det sier noe at LH går fra 16 til 8 F seter på sitt største fly...

Premium economy kommer ikke

Back