Originally posted by tabrenna
Originally posted by Thomas
men dette kommer helt ann på sykehistorien.
Det bør jo være litt mere alvorlig enn litt feber og tørrhoste når de setter ned en slik maskin... :huh:
Originally posted by ENGM RAMP
Jan Kåre; Nei, det var intet heli som hentet pasienten, det ble ambulansen til slutt....
Og ja, det er første gang vi har besøk av et slikt langt ovnsrør!
:clap
Originally posted by LN-SUV
Jeg skulle gjerne gitt beskjed tidlig om denne landingen,men vi fikk ikke beskjed før kl 1330 om at den hadde snudd over Ålesund pga av en syk pax...
Den syke mannen gikk ned trappa selv og inn i ambulansen:huh:
Originally posted by ENGM RAMP
Hvor mange seter har LH om bord i sine -600'er?
Det er forskjell på å være lang nok for å kunne ta av og en nødvendig rullebanelengde for en flight på ca 9000km. Med rundt 90 tonn fuel, og en TOW på ~300-310 tonn, som ikke bør være så uhorvelig langt fra hva maskinen veide i dette tilfellet (kan noen bekrefte/avkrefte det?,) kreve ca 2250-2300 meter rullebane, mao blir det ikke mye igjen av rullebanen på Sola da...Originally posted by Vede
Rullebanen på Sola er vel lang nok for A340-600?
Originally posted by Vede
Rullebanen på Sola er vel lang nok for A340-600?
Avinor.no
Flyplassen har to kryssende rullebaner. Hovedbanen for fly ligger nord-sør (18/36) er 2550 m lang og 60 m bred. Hovedbanen for helikopter ligger nordvest-sørøst (11/29) og er 2500 m lang og 40 m bred. Hovedrullebanens bredde gjør at det er ingen begrensninger på hvilke flytyper som kan operere på lufthavnen.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.