LNv22
ScanFlyer Gold
Jeg har selv hatt super erfaring med LH sin A333. Sist gang i C mellom SEA og FRA i 2010. Liker godt minikabinen foran, altså rad 3 og 4.
Når jeg nå booket om min kommende SK flight til NYC, med en LH flight til samme destinasjon, via MUC, var gleden stor da jeg senere fant ut følgende:
LH er også i full gang med retrofit av F og C kabinene på A333, og maskinene som først får nye kabiner, er basert i MUC.
Lufthansa fløy faktisk A333 med ny C klasse allerede 22. mai 2012 (MUC-IAD), altså lenge før deres inaugural flight med ny C på 748 1. juni 2012
I følge det jeg har lest, må det også foretas struktuelle endringer ved retrofit av C kabinen, slik at en rekke maskiner bare får oppdatert F i første runde.
Dette gir altså følgende miks av MUC baserte A333 maskiner: Ny F & ny C (33Q), ny F & gammel C (33P), gammel F & gammel C (333).
P.t. ser det slik ut for de oppgraderte 333'ene i MUC:
33Q: D-AIKP, D-AIKQ og D-AIKR
33P: D-AIKJ og D-AIKK
Ved oppgraderingen til ny C forsvinner midtsetene på rad 27 i economy (D E F G). Dette gjør at man ved for eks. bruk av ExpertFlyer kan sjekke ut om en kommende flight er med ny C eller ikke. Forskjellen ser slik ut:
Seatmap av Y kabin på Expertflyer ved gammel C
Seatmap av Y kabin på Expertflyer ved ny C
For min kommende LH410 MUC - JFK sitter jeg pr. i dag i en ny C kabin. Men med to måneder til avgang kan vel dette raskt forandre seg!
Lufthansa A330-300 seatmap: http://www.lufthansa.com/mediapool/pdf/59/media_2117232459.pdf
Når jeg nå booket om min kommende SK flight til NYC, med en LH flight til samme destinasjon, via MUC, var gleden stor da jeg senere fant ut følgende:
LH er også i full gang med retrofit av F og C kabinene på A333, og maskinene som først får nye kabiner, er basert i MUC.
Lufthansa fløy faktisk A333 med ny C klasse allerede 22. mai 2012 (MUC-IAD), altså lenge før deres inaugural flight med ny C på 748 1. juni 2012

I følge det jeg har lest, må det også foretas struktuelle endringer ved retrofit av C kabinen, slik at en rekke maskiner bare får oppdatert F i første runde.
Dette gir altså følgende miks av MUC baserte A333 maskiner: Ny F & ny C (33Q), ny F & gammel C (33P), gammel F & gammel C (333).
P.t. ser det slik ut for de oppgraderte 333'ene i MUC:
33Q: D-AIKP, D-AIKQ og D-AIKR
33P: D-AIKJ og D-AIKK
Ved oppgraderingen til ny C forsvinner midtsetene på rad 27 i economy (D E F G). Dette gjør at man ved for eks. bruk av ExpertFlyer kan sjekke ut om en kommende flight er med ny C eller ikke. Forskjellen ser slik ut:
Seatmap av Y kabin på Expertflyer ved gammel C

Seatmap av Y kabin på Expertflyer ved ny C

For min kommende LH410 MUC - JFK sitter jeg pr. i dag i en ny C kabin. Men med to måneder til avgang kan vel dette raskt forandre seg!
Lufthansa A330-300 seatmap: http://www.lufthansa.com/mediapool/pdf/59/media_2117232459.pdf
Last edited: