Luftfartstilsynet med nok en dramatisk økning i gebyrer

S. Holberg

ScanFlyer Gold

Sakser fra flynytt.no

"Allmennflyging og luftsport ble ikke hørt i gebyrsaken. 26. mars trådte nytt gebyrregulativ i kraft som blant annet innebærer en økning av årsgebyrene for vanlige småfly på mellom 25 og 35 prosent. I tillegg innføres en rekke nye gebyrer"

http://www.flynytt.no/nyheter_reade...t.html?utm_source=dlvr.it&utm_medium=facebook

Helt fantastisk at LT ikke ser de holder på å utradere hele bestanden av privatpiloter...

Re: Luftfartstilsynet med nok en dramatisk økning i gebyrer

Til slutt kommer det jo ikke til å være GA-flyvning i Norge igjen-sett bort fra FTOene- om de fortsetter slik. Bortimot samme skjedde i Serbia for et par år tilbake i tid mtp. skatt. Småfly ble satt under skattekategori uberluksus, og et A4-fly som f eks en '75 172 skulle man skatte +-4000 euro årlig bare for registreringa. Folk betalte ikke i protest, og de fant fort ut at det lureste var å droppe hele greia, og fortsette med å ta rundt 600e årlig..

Tragisk rett og slett. LT mister mer og mer goodwill fra brukerne ved å øke gebyrene så mye. En reduksjon i gebyrsatsene rettet mot allmenflysegmentet hadde vært det fornuftige.

Ja, det er i hovedsak to organisasjoner. NLF og AOPA. Er medlem i begge, og har verv i NLF.. Begge jobber hardt, men får ikke gjennomslag...

Er det noe problem å fly på svensk PPL med LN-fly?

Det kan jeg aldri tro. Så lenge sertifikatet er et JAA-Sertifikat.

Jeg flyr LN-fly med islandsk sertifikat. Da jeg tok ut sep-rettigheter for litt siden skulle de ha noen få hundrelapper for å sende meg nytt sertifikat i posten. Å fornye rettigheter koster meg ingenting i avgifter (kontrollanten fører selv inn den forlengede rettigheten i sertifikatet og jeg sender bare tilsynet en kopi på e-post.)

Hvilken skole valgte du på Island? (send PM om du vil)

Back