Luftfartsfag Tromsø

B777ER

ScanFlyer Blue
Luftfartsfag Tromsø

Jeg har fått den gledelige meldingen om at jeg har blitt tatt opp til Bachelor i Luftfartsfag (med forbehold om at jeg passerer FMI) ved Universitetet i Tromsø med oppstart 7. Januar. Finnes det andre her inne som har kommet og skal starte i vinter som kunne tenke seg å dele leilighet, send meg en PM!

Thomas

Re: Luftfartsfag Tromsø

Gratulerer!
Hva innebærer Bachelor i Luftfartsfag for oss uinnvidde?

Bra å høre at kull nr 2 også er tatt inn. Flyklubben benyttet lokalene til UiT her på Bardufoss i helga, og det var som å komme ombord på Marie Celeste.

Som om noen bare gikk hjem fra jobb en dag og aldri kom tilbake! Håper det blir litt liv i bygget snart! :wow:

Grattis til B777ER!!!

Blir spennende å følge det første kullet der oppe. Tror dette kan bli et bra tilskudd til bransjen her i landet.

Som om noen bare gikk hjem fra jobb en dag og aldri kom tilbake!

Det var jo akkurat det som skjedde ja:)
Jeg er forøvrig spent på hvordan instruktørkorpset på Bardufoss kommer til å se ut. Med mindre universitetet ordner en avtale med noen norske flyselskaper, så tror jeg erfaringsnivået blir litt skralt. Time will show.

Litt gammel tråd, men likevel:

Det har blitt satt en dato for opptak av to nye kull, det blir 1. mars. Følg med på http://www2.uit.no/ikbViewer/page/a...69&p_dimension_id=88131&p_menu=42374&p_lang=2 og http://www2.uit.no/ikbViewer/page/s...c=&p_d_v=92505&semester=H&p_document_id=92505

De to første kullene som ble tatt opp er, som de fleste kanskje vet, på TFHS i Sverige for å gjøre den praktiske flyvetreningen der. Men de neste kullene skal altså være i Bardufoss.

ilmar

Last edited:

Jeg er forøvrig spent på hvordan instruktørkorpset på Bardufoss kommer til å se ut. Med mindre universitetet ordner en avtale med noen norske flyselskaper, så tror jeg erfaringsnivået blir litt skralt. Time will show.

Jeg tror du kan regne med en høy kvalitet på instruktørkorpset, og at det i stor grad vil bestå av mennesker med lang fartstid samt de kunnskaper, ferdigheter og holdninger som kreves i faget, og på dette nivået.

Back