Tjaa, SAS har jo ikke steget all verden. Norwegian har gjort det rimelig greit forholdsvis lenge, har selv over 150% avkastning på mine aksjer i Norwegian. Tror oppsiden til NAS fremdeles er storOm det kommer av AFKL sine planer er jeg litt usikker på, men tviler.
Den var bråkjekk.
SAS har i dag steget 8% mens NAS har sunket.
SAS har altså bedre prosentvis stigning
siste dag,
siste uke,
siste mnd
og siste 6mnd.
Lykke til med NAS aksjene.
Du var vel ikke noe mindre kjekk:
Siste mnd hadde SAS 8,54% mot NAS 12,50%
Siste 12 mnd SAS 6,59 mot NAS 157,14
Hvis man skulle basert aksjekjøp på historiske tall, så skulle man kjøpt DY. Men hva fremtiden vil gi det får tiden vise.
Alle tall fra dn.no
Det mest fornuftige er dog å holde seg unna flyselskapsaksjer....definivt en bransje jeg ikke legger sparepengene mine i
I og med at Norwegian aksjen er en av de aksjene som har hatt best utvikling på Oslo Børs over de 10 siste år så er det vel ikke ren ufornuft. Fra NAS' startkurs på 32 kroner i 2003 til dagens 154 slår investeringen de fleste alternativer. Og med den oppgangen i ryggen er det ikke akkurat trist å fortsette å være medeier i et av Norden mest ekspansive selskaper. Eller?
I og med at Norwegian aksjen er en av de aksjene som har hatt best utvikling på Oslo Børs over de 10 siste år så er det vel ikke ren ufornuft. Fra NAS' startkurs på 32 kroner i 2003 til dagens 154 slår investeringen de fleste alternativer. Og med den oppgangen i ryggen er det ikke akkurat trist å fortsette å være medeier i et av Norden mest ekspansive selskaper. Eller?
Det blir jo veldig unyansert. Akksjekursen har jo ikke akkurat steget jevt og trutt fra 32 til 154 kr. - husk at den har svingt svært mye - og at den tidligere både har vært oppe i 160 kr. (2007), gått under 30 kr. (2008), vært oppe i 150 kr. (2010) og vært nede i 50 kr. (2011).
Flyselskaper, som rederier, er ofte gode suplement til oljeaksjer, da de går i omvendt takt ift oljeprisenDet mest fornuftige er dog å holde seg unna flyselskapsaksjer....definivt en bransje jeg ikke legger sparepengene mine i
Flyselskaper, som rederier, er ofte gode suplement til oljeaksjer, da de går i omvendt takt ift oljeprisen![]()
Ingen som sier at NAS er en "knallinvestering", les post 16 om igjen:Begge de to aksjene er jo forholdsvis volatile - og en henvisning til historiske kurser i gitte tidsrom som begrunnelse for at DY er en knallinvestering er å lure seg selv, se FlightDecks post. Med rette timing; ja, feil timing; nei. Alltid lett å si fasiten i ettertid, fryktelig vanskelig å spå fremover.
Jeg gjør som Someone og lar eventuelle aksjekjøp være fristilt fra interessen for flybusinessen.
(...) om du har spilt kortene dine rett.
Ingen som sier at NAS er en "knallinvestering", les post 16 om igjen:
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.