Vel - nå skal man aldri konkludere på et forum, men av og til så man kalle "en spade for en spade". Jeg ville nok aldri kalt vedkommende en tulling - MEN - etter som jeg ser det, som lokal-kjent og relativt båtkyndig etter å ha hatt båt i snart 40 år, og i tillegg sett daglig kjøringen til enkelte, jeg skriver enkelte - så er jeg påståelig nok i min rett å kalle mye av dette som "tullball-kjøring". Noe jeg begrunner med at det fremdeles er forbudt å bruke disse scooterne, samt den kjøringen jeg selv har tatt i øyesyn er tidvis galskap! Hvis vedkommende hadde kjørt etter forholdene, altså 2 knop (!!!) i den veldig trange kanalen, så hadde - hvis ikke nok teknisk gikk galt - vedkommende ikke hatt noe som helst problem å kjøre gjennom kanalen. Jeg er selv innehaver av en båt som gjør snaue 50 knop, og har relativt godt innblikk i fart på sjøen - og når jeg så scooteren, og tenkte mine tanker (som jeg ikke vil påstå i skrevne ord) - så kunne det vært nærliggende å kalt vedkommende en "tulling". Men før det er konkludert med hva som egentlig skjedde, så lar jeg "tvilen komme vedkommende tilgode", og reserverer meg til "tullball-kjøring".
Det hører også med til historien at det de siste uker av sommeren var flere tilfeller av uvettig kjøring og bøtlegging av scooter-kjøring i samme distrikt. Avslutter så med at jeg IKKE har noe i mot scootere, tvert i mot - men det finnes relger/lover for dem, som med meg i min båt...
hei å hå
H