• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Luftambulanse i påskefjellet

SE-DYD

ScanFlyer Gold
Luftambulanse i påskefjellet

Hei!
Var på Golfjellet i påsken. Lite flytrafikk i forhold til tidligere år!:( Hallingdal Flyklubb har jo Klanten plyplass der, men ingen aktivitet var å spore! Satt da isteden i solveggen... med kamera påmontert telelinse... i tilfelle fall!

Og jammen kom det en Luftambulanse rett over hyttetaket! LN-OOI! Kan ikke huske å ha sett den her på forumet!??

I tillegg fanget jeg et par overflygere.....Men det var hele påskens fangst... dessverre!;)

På vei til...?
LN_OOI_Gol_1Y7J9988DE3xxxR.jpg

Og så på retur...
LN_OOI_Gol_1Y7J0011DE3xxxR.jpg

En ubestemmelig overflyger... muligens Air France??...fløy nordvestover?
Contrail_Gol_1Y7J9997DE3R.jpg

Dette er en Icelandair 757...ikke lett å se, tatt i motlys..
Contrail_Gol_1Y7J0004DE3R.jpg

Takk for titten:cool:

Re: Luftambulanse i påskefjellet

har du falt for fristelsen og ta bilder av annet enn fly i påska??? likte best det andre bildet der....

Ser ut som en SAS B738WL med mine øyne i allefall, siden den har blå hale...

Ser ut som en SAS B738WL med mine øyne i allefall, siden den har blå hale...

Blå hale ??
Tror jeg må få sjekket øynene mine, hvordan i h**** ser du det ???
Og sas har vel ikke hvite motorer ?

BTW: Icelandair har vel også blå hale... om det var det bildet du reffererte til.

Last edited:

Bilde nr. 3 er en Boeing 737-800 med winglets ser det ut som... Begrunnelse: Man ser hjulene som er klassisk for alle 737, man ser også tydelig wingletsene....

Bilde nr. 3 er en Boeing 737-800 med winglets ser det ut som... Begrunnelse: Man ser hjulene som er klassisk for alle 737, man ser også tydelig wingletsene....

Så langt kan jeg være enig, men en sas maskin er det ikke.

SAS maskin er det ikke nei.

Hva med Air Europa?

På originalen kan det så vidt skimtes noe rødt og blått på halefinnen, derfor tenkte jeg Air- France, men er dere sikre på 737, er det vel ikke det!

har du falt for fristelsen og ta bilder av annet enn fly i påska???

Tja noe annet ble det, men det ble for det meste avslapping!^_^

Back