Løyen lørdag fra Mandalay!

petter380

Powder hound
Medlem
Løyen lørdag fra Mandalay!

Begynner å lure på om vi dro her pga. navnet. For sørvestlendinger er det å reise til Mandal forbundet med sol, varme og sjøliv - de to førstnevnte gjelder også for Myanmars nest største by Mandalay!

Etter 12 dager i ett av sørøst Asias fattigste og minst utviklet land skal det bli litt godt å komme seg først sørover til Singapore og deretter helt hjemover til kalde, mørke og forhåpentligvis snørike Norge :)

Først venter Silkair x2 (pga. såkalt teknisk mellomlanding i RGN), så SQ til CPH og SK den siste biten til BGO. Håper lokal ølen som vi sjekker inn overlever :D Skal bli løye med Mandalay øl i Mandal til sommeren [emoji2][emoji2][emoji2]

ETA BGO: 31 hours [emoji28][emoji41]

Re: Løyen lørdag fra Mandalay!

Glad lørdag fra Ris. Tur til Verdens Ende i formiddag - neppe badetemperatur å skryte av men alikevel pleier det å være helt spesielt fint der ute på denne tiden av året. Ha en flott lørdag du også!

Goood mooorning från Landvetter!

Sitter i loungen och väntar på avgång mot CPH och Gdansk för en liten helgtur med mor. Tips om vad man kan göra/äta tas tacksamt emot då vi har noll planer :) Ha en fantastisk lördag!

Goooood morgen Norge! Ingen ting er som å karre seg tidlig opp på en lørdag (eller jo kanskje...). Uansett på et morgenstille R11-tog østover så får man ser hva dagen bringer. HD en fin dag.

God morgen fra Verdens navle, Skaun!

Hjemme i kulden etter en uke på vestkysten i USA, fin flight med SK940 i går. Må uansett få si at man må passe på at det nye interiøret ombord vedlikeholdes. TV-skjermen min hang irriterende nok og slengte på halv-tolv, setet måtte dras manuelt opp i loddrett stilling da knappene ikke fungerte etc.. (sete 20A) Skjerpings!!

Ellers litt småforkjølet, tradisjonen tro, etter temperaturskiftene de siste ukene. Nå hjemme noen uker så da går det vel seg til :)

God mat og litt vin venter i dag.

God lørdag!

Kim

God morgen fra Nittedal

Ble vekket av telefon om at noen trengte noe dokumenter og slikt. Før mine venner i TLV kunne informere om at en av helgens biler ikke er helt hvor den burde være. Noe som forøvrig var ventet siden det begynte skikkelig dårlig i går med forsinket avgang fra Oslo. Har ikke vakt, men TLV ringer bare meg uansett.
Straks litt frokost før jeg tar med fruen på en liten bytur. Må nyte at barna er hos besteforeldrene i helgen.

God lørdag :)
S

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

Mornings fra Hafjell. -11 og utsikten som var for en stund siden ser ut som nå har forsvunnet i noen skyer. Sesongens første skitur er planlagt før det skal lages biff og bernaise (hjemmelaget selvfølgelig) i kveld. Ha en fin dag

Sent from my iPhone using Tapatalk

Morn fra Kringsjå. Her skal det jobbes, før det blir julebord med nevnte jobb i kveld så ikke tid for avslapning altså. Gøy skal det nok bli. Sistnevnte altså men går nok greit med arbeid også

God morgen. Straks avgang til Ikea for kjøp av liten kommode. Sparer ca 8000kr på å ta den turen fremfor at det bestilles fra Montana så da er Ikea en lørdag ok. Med litt flaks vil begge jentene på lekerommet også. Deretter til breteforeldre så jeg kan presse inn et par timer jobb. Nyt dagen.

Sent from my iPhone using Tapatalk

God dag fra Gamle Oslo. Dagens agenda er lutefisk på Engebret. Første bordsetting 1630, så da rekker man nok noen drinker etterpå også. Spår en rolig søndag i heimen. God lørdag!

God morgen fra Lillestrøm. Digger at når jeg skriver GOD foreslår telefonen automatisk MORGEN, så FRA og til slutt foreslår den enten LILLESTRØM, TOGET, T-BANEN eller BA763. I den rekkefølgen.

Er ikke i spes god form, så det blir nok lugnt i dag.

Ha en fin en

God lørdag fra en R11 på veg til hovedstaden. På veg til burger og Børning 2 med en kamerat.

Forøvrig tror jeg NSB bør sjekke vogna jeg sitter i, for den er markert "stillevogn", men den funksjonen virker visst ikke.

Ha en god en :)

G'mooorgen! Her har vinden vridd seg, så andre også får glede av røyken fra North Carolina. Så fint og friskt da jeg var ute med vovsene.

Snart blir det å laste opp med musikk og kaffe. Svigermor skal fraktes tilbake til SC. :up:

God dag fra Grønland. Setter snart kursen mor Kongsberg og enda mere vinter... Overnattingsbesøk hos opphavet, men ellers ingen store planer for helga. Ha en fiin helg[emoji3]

Sent from my iPad using Tapatalk

God lørdag fra Kristiansand

Ble ny bruktbil i går (2011 VW Polo 1.2 Diesel), så endelig kan den gamle peugeoten pensjoneres. Dessverre var den ikke leveringsklar før på tirsdag, så da får vi håpe den gamle starter i mellomtiden. Ellers står kun familiemiddag på planen.

Ha en fin dag!

God lørdag fra Ågotnes litt vest om Bergen.

Regnet høljer ned og arbeidslysten er i dvale.

Blir en dag med det vanlige papirarbeidet mens nedtellingen til kveldens indrefilet pågår i det stille.

Fuktige hilsener fra Vestlandet.

Sent from my iPhone using Tapa(s)talk

Sløv lørdag fra tiggerstaden. Har enda ikke orket komme meg ut og setter jeg opp tempo rekker jeg svømmehallen som stenger 19:00. Det tar jo 5-6 minutter å gå dit.

Er så i sløvemodus idag at jeg ikke husker hvilken fysiske ting det var jeg idag skulle bestille fra nettet, husker bare at den skulle koste 7-800 kroner.

Begynner å lure på om vi dro her pga. navnet. For sørvestlendinger er det å reise til Mandal forbundet med sol, varme og sjøliv - de to førstnevnte gjelder også for Myanmars nest største by Mandalay!
Det er destinasjonen i Myanmar som man greit kan droppe når man tar en rundtur i landet. Ikke spesielt spennende.

Nesten som hjemme... om man sjekker logoen på bilen.
attachment.php

Masse ubebodde hus
attachment.php

Og kjeder man seg kan man kjøpe en longyi og lære å bruke den... eller man kan leke seg med kamera
attachment.php

Ha en god en alle som tar det helt med ro i helgen.

Attachments

• mandal 0.jpg
    mandal 0.jpg
    188.8 KB · Views: 413
  • mandal 1.jpg
    mandal 1.jpg
    223.9 KB · Views: 400
  • mandal 2.jpg
    mandal 2.jpg
    111.8 KB · Views: 400

God morgen fra Mesa bar&grill i Sedona, på tide å få seg noe frokost, fikk heldigvis bestillt før en gruppe på 20 entret lokalet. Kan ikke klage på utsikten heller.
f41967eb3a3d5ac64abdb731da241d6c.jpg

Trøstesløst på Østlandet. FZFG og mørke pluss to nattvakter til før man får en stakkarslig fridag på mandag. En uke til langfri, bare å bite tenna sammen.

Ååååhhh... det er så digg å sitte her... helt alene. Bare stri-daffe. Akkurat poppet en øl. Se det dårlige været, og vite at Mandag kveld er jeg i West Palm Beach.

Prøver å unnlate å tenke på at jeg skal være der i maks 23 timer :)

Elefanten har fått årets første julemarcipan og er helt i himmelen.

Back