• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Low pass med påfølgende crash

Re: Low pass med påfølgende crash

Flame-out med en stempelmaskin?

Er vel mere sannsynlig at det er slik som det står i artikkelen. Stall med påfølgende spinn.
 
Re: Low pass med påfølgende crash

Hvis man trekker et fly som er ment å fly rett frem, opp i vertikalen, vil flyet raskt slippe opp for airspeed. Resultatet er for lite høyderorsautoritet til å få nesen ned, flyet steiler, og siden det er så høyt oppe med nesen er det også lite som skal til for å spinne. Allerede ved passering av normal stigevinkel passerte denne flygeren sitt og flyets kompetansenivå, og selv i stor høyde er det ikke sikkert at han hadde fått kontroll over flyet igjen. Da var det ikke så lurt å begynne manøveren i "200 fot", dersom det var slik hendelsesforløpet egentlig var.
 
Back
Top