Lounge adgang uten fysisk kort?

VirreVapp

ScanFlyer Silver
Er det noen som vet om SAS loungene(ev LH og Swiss sine) kan slå opp et medlemsnummer i et annet Star Alliance bonusprogram og se hvilken status man har ? Jeg har noen barn med Aegean Gull nå, som enda ikke har fått det fysiske kortet, men som skal ut å reise og vil gjerne gå inn i loungene selv...

Er det noen som vet om SAS loungene(ev LH og Swiss sine) kan slå opp et medlemsnummer i et annet Star Alliance bonusprogram og se hvilken status man har ? Jeg har noen barn med Aegean Gull nå, som enda ikke har fått det fysiske kortet, men som skal ut å reise og vil gjerne gå inn i loungene selv...

Pleier å bli lagt inn på boardingkortet hvis du har lagt inn kortnummer ved innsjekk. Vet ikke om det er godt nok, men burde jo i utgangspunktet være det.

Ja, det vet jeg. Men her spiller man jo poengkabalen :-) Så de neste turene vil blir kreditert deres EB konto og ikke Aegean der de alt har gull.... Så boardingkortene deres vil vel ha EBS printet på seg...

Da kommer de ikke inn. Hos SK behøver jeg aldri vise kortet når jeg reiser i GO. Har da selvfølgelig EBG nr i bestillingen. DEt som muligens kan gå er at dere har A3 nummeret i bestillingen til de faktisk har kommet seg inn i loungen(scannet BP). Etter dette så får du loungepersonalet til å skifte til EBS-nr.

Thomas

De kommer inn på mitt kort da i allefall :-)

Har selv reist med EBG gull og først ha blitt stoppet i LH lounge når jeg skulle ha med familien inn. Da fant de mitt Senator kort i LH systemet kun ved å søke på navnet mitt, og vi kom inn (hadde ikke med kortet)... Så vi får se..

LH vil ikke slippe deg inn uten fysisk kort, selv om det står *G på boardingkortet. Ordnung muss sein! (eller noe sånt noe).

Som sagt, vi kom inn hos LH UTEN kort, jeg forklarte enkelt at jeg også var MM Senator og da hun fant meg i "systemet" sitt.. Mulig jeg var heldig da.. Dette var i USA

LH er litt restriktive på dette, og vil ha kort om du ikke er i M&M, men har *G i annet selskap. Flere ganger vi har kommet med EBG på BP i DUS men blitt nektet å gå inn inntil man har flashet kortet. Av og til går det greit for meg å komme inn med en gjest uten å vise kortet (EBG), men når min datter på 8 skal ha med sin mormor inn, blir hun alltid nektet inntil hun drar fram EBG-kortet, selv om det er printet på boardingpasset. Samme på UA-lounger i statene.

Hva med å printe ut "min side" hos Aegan sitt internettsystem som viser at man har gull hos dem.

Vet ikke om det virker, men det må da være bedre enn ingenting, i tillegg til en forklaring om at man ikke har fått det fysiske kortet enda.

BF:fly

LH er litt restriktive på dette, og vil ha kort om du ikke er i M&M, men har *G i annet selskap. Flere ganger vi har kommet med EBG på BP i DUS men blitt nektet å gå inn inntil man har flashet kortet. Av og til går det greit for meg å komme inn med en gjest uten å vise kortet (EBG), men når min datter på 8 skal ha med sin mormor inn, blir hun alltid nektet inntil hun drar fram EBG-kortet, selv om det er printet på boardingpasset. Samme på UA-lounger i statene.

Jeg digger at datteren din på 8 har EBG!
:)

Jeg oppfatter dette som svært varierende.. Vanligvis må kort og BC og hele røkla vises frem i Frankfurt og Oslo for å få tilgang, men da jeg fløy OSL-OPO på søndag gled jeg rett inn begge steder ved å bare scanne BC.

Svært overraskende i FRA hvor jeg nærmest la frem kortet mitt før BC til resepsjonisten fordi jeg forventet spørsmålet :)

LH vil ikke slippe deg inn uten fysisk kort, selv om det står *G på boardingkortet. Ordnung muss sein! (eller noe sånt noe).

Jeg har samme erfaring, men frem til det siste har det i prakisis ikke vært noe problem, da e-ticket har vært knyttet til EB kortet, så det er og var alltid med uansett.

Det er lenge siden sist jeg viste kort noe sted, annet enn de gangene jeg bruker Priority Pass til å komme meg inn i noe annet enn en Star Alliance lounge. Er det Star Alliance har jeg bare brukt boarding pass, både hos UA, SK, SQ, LH og CA.

Jeg kom inn i Loungen på FCO uten fysisk kort fra SAS. Han spurte om jeg hadde det, og svarte at jeg ikke hadde fått det enda..

Herlig :lol: Hvordan er reaksjonen fra dragene på at hun har gullkort?

Ofte er de veldig skeptiske og tror navnet/billetten er Mrs. Vegas73, inntil det viser seg at Frk. Vegas73 vet mye mer om reiser, lounger og fly enn dragene selv. Da skjønner de at hun reiser litt. Og man blir jo veldig fort *G med noen rundturer til US/Asia i C...

Back