Louisiana USA

Fjordheim

ScanFlyer Blue
Fikk beskjed på jobb for en ukes tid siden at jeg må reise en tur til New Orleans i midten av juni. Selve jobben vil bli utført i løpet av en eller to arbeidsdager.

Siden det er såpass langt å reise og siden jeg begynner på ferie uka etterpå så tenkte jeg å tilbringe en god uke i junaiten før hjemreise.

Noen som har noen tips om hva man kan finne på? Gjerne også i nabostatene; Texas f.eks?Er jo ikke så langt til Florida Heller?

Jeg ønsker en aktiv ferie og klarer ikke å bare ligge på en strand for å si det slik.

Hvordan er klimaet i dette området i midten av juni?

Takker for alle tips.

PS! Har selv aldri vært i dette området før, er derfor rimelig blank DS!

Mvh
Fjordheim

Har kun vært der under Mardi Gras som jo er noe å få med seg. Sommeren med regn og høy luftfuktighet skal være ganske klam og trykkende der.

Alle stedene du never er varmt og fuktig som fy. Planlegger du å være ute og aktiv, vær klar for 30 grader + og opp til 100% fuktighet

Det er ikke lange veien til nordvest Florida. Prøv strendene rundt Pensacola, FL. Fantastiske!
Når det gjelder det varme og fuktige været. Stå opp tidlig. Bruk formiddagene til uteaktiviteter. Om ettermiddagene regner det ofte, og da passer det med inneaktiviteter.
Hvis du først er i Pensacola, kan kanskje Naval Aviation museum være av interesse?

Besøkte New Orleans i Juli/August i fjor og det var 42-43 grader og skyhøy luftfuktighet (+-95%). Men dette er en flott by og tilbring gjerne 3-4 dager der. Vær i byen og bare opplev atmosfæren, for New Orleans er som ingen annen by i USA eller verden forøvrig. Vil du ut av byen, prøv en sumtpur for å få spottet noen gators eller kanskje en omvisning på en av de gamle plantasjene som utenfor byen, plenty turoperatører i byen som arrangerer slike turer. Når det gjelder nærliggende satter er det eneste jeg kan uttale meg om Texas. Houston ligger innen rekkevidde, ca 5-6 timer med bil avhengig av fart og antall stopp underveis. Utover NASA besøkssenter kan jeg ikke helt se det helt store Houston har å by på.

Jeg var der for ca. et aar siden. Det er varmt, men verdt et besoek. Bli noen dager i Lousiana og hygg deg i det franske kvarteret og Frenchman street. Dra gjerne ogsaa til en gammel plantasje, flere har omvisninger.

Men dette er en flott by og tilbring gjerne 3-4 dager der. Vær i byen og bare opplev atmosfæren, for New Orleans er som ingen annen by i USA eller verden forøvrig.
Nja, vil stikke frem hodet og påstå at man kan finne litt av samme atmosfære i Key West selv om det er mye mindre forhold der. Man har i Key West også noen hus med samme type balkonger som man har i french quarter.

Back