LOT med nye ruter

Stoarn

ScanFlyer Silver
LOT åpner nye ruten fra Warszawa til Tokio Narita, 3 ganger i uka.

Flytid er 10h25 østover og 11h10 vestover, slik blir det tredje raskeste ruten fra Tokio til Europa etter Moskva og Helsingfors.

4169 DKK RT fra CPH
4999 SEK RT fra ARN


Tidtabell for sommer 2016:
--3-5-7 WAWNRT LO 079 15:20 - 08:45 (B787)
1--4-6- NRTWAW LO 080 11:15 - 14:25 (B787)
 
Last edited:
Re: LOT til Narita fra Januar 2016

LOT har vel også nå fra starten av 2016 lov til og starte nye ruter og vokse igjen, etter de som endel av redningspakken ble pålagt en rekke kutt og begrensninger. Så ikke umulig det kommer mer da de har uttalt de ønsker vokse betydelig
 
Re: LOT til Narita fra Januar 2016

På mandag kommer det en stor pressemelding om ny strategi og nye destinasjoner.
 
Re: LOT til Narita fra Januar 2016

På mandag kommer det en stor pressemelding om ny strategi og nye destinasjoner.

Forventer at OSL ligger her. SAS har søkt om slots på WAW flere ganger og med de polske handelsforbindelsene til Norge er det plass til LOT på OSL.
 
Re: LOT til Narita fra Januar 2016

At det ble NRT fremfor HND er heller ikke så rart. NRT sliter med å holde selskapene ettersom folk som skal videre helst flyr til HND pga. 1000 ganger bedre forbindelser ift. NRT.

Hvorfor SK flyr til NRT skjønner jeg ikke... Forventer at det endres når nye avtaler legges
 
Re: LOT til Narita fra Januar 2016

At det ble NRT fremfor HND er heller ikke så rart. NRT sliter med å holde selskapene ettersom folk som skal videre helst flyr til HND pga. 1000 ganger bedre forbindelser ift. NRT.

Hvorfor SK flyr til NRT skjønner jeg ikke... Forventer at det endres når nye avtaler legges


Og få gode slots på HND er vanskelig
 
Re: LOT til Narita fra Januar 2016

Husker at læst engang, at få at få slots på HND, ja så SKAL du også beflyve NRT..
Måske ganske logisk.
For selvom HND er en god lufthavn med masser af inderigs forbindelser, og en helt ny International terminal, ja så er den altså ganske crowded, idet stort set alle gerne vil flyve der til istedet for NRT, men det kan alstå ikke lade sig gøre...Vel også derfor at japanerne vil har at trafikken opretholdes på NRT...
I øvrigt er HND Intl og HND Dom 3 fantastisk terminaler at fotografere fra, bare så i ved det :-) :-)
Hilsen Ole
 
Re: LOT til Narita fra Januar 2016

Husker at læst engang, at få at få slots på HND, ja så SKAL du også beflyve NRT..
Måske ganske logisk.
For selvom HND er en god lufthavn med masser af inderigs forbindelser, og en helt ny International terminal, ja så er den altså ganske crowded, idet stort set alle gerne vil flyve der til istedet for NRT, men det kan alstå ikke lade sig gøre...Vel også derfor at japanerne vil har at trafikken opretholdes på NRT...
I øvrigt er HND Intl og HND Dom 3 fantastisk terminaler at fotografere fra, bare så i ved det :-) :-)
Hilsen Ole


Ingenting som heter crowded i Japan, alt er controlles chaos [emoji6]


Haneda er vanskelig. Delta gir opp Seattle-ruta, og AA overtar slot'en fra slutten av september (med flight fra LAX). Vil tro at Narita er 'safest' for en internasjonal aktør som SAS.

http://aviationblog.dallasnews.com/...to-surrender-seattle-tokyo-haneda-route.html/


Spiller man safe taper man gjerne for utfordrere (som kan sies å være grunnen til DYs sukksess vs. SAS). Ingen god langsiktig strategi i min verden.

For LOT er nok NRT bra nok som en start tenker jeg [emoji4]
 
Re: LOT til Narita fra Januar 2016

Forventer at OSL ligger her. SAS har søkt om slots på WAW flere ganger og med de polske handelsforbindelsene til Norge er det plass til LOT på OSL.

Det forventes det at LOT vil selskapet lansere en rekke nye IC ruter til Asia og USA.

Med andre ord en av de viktigste dagene i LOT sin kommersielle historie ser ut til å inntreffe i dag!

Blir alle ryktene realiteter er det helt på det rene at LOT virkelig tar opp lekkasje problematikken
til andre nærliggende STAR hubs, da spesielt med tanke på den interkontinentale trafikken.
Uten å gjøre dette så alt for politisk så er det nok ikke helt uten grunn at nærliggende STAR hubber i dag
uttrykker bekymring i forhold til endret polsk trafikkstrøm, samtidig som LOT også ytrer ønske om
et forsterket STAR samarbeid eller en exit fra alliansen.
 
Last edited:
Re: LOT til Narita fra Januar 2016 og andre nye ruter

Nye ruter fra Warszawa (oppstart, antal ganger i uka, flytyp):

Seoul Incheon, høst 2016, 4, 787
Bangkok Suvarnabhumi, kun vintersesong, oppstartdatum ukjent, frekvens ukjent, 787
Barcelona El Prat, jan 2016, 7, E95
Nice, mar 2016, 7, EMJ
Venezia Marco Polo, mar 2016, 7, EMJ
Zurich, mar 2016, 12, EMJ
Dusseldorf, jan 2016, 12, EMJ
Tokio Narita, jan 2016, 3, 787
Zagreb, jan 2016, 7, DH4
Beograd, jan 2016, 7, EMJ
Cluj-Napoca, jan 2016, 4, DH4
Chisinau, jan 2016, 4, DH4
Ljubljana, mar 2016, 6, EMJ
Beirut, mar 2016, 5, EMJ
Erevan, mar 2016, 5
+
KRK-GDN, jan 2016, 7, DH4

Singapore, Montreal og flere andre fortsett ubekreftet. Pressemelding fortsetter til kl 17
 
Re: LOT til Narita fra Januar 2016 og andre nye ruter

Nye ruter fra Warszawa (oppstart, antal ganger i uka, flytyp):

Seoul Incheon, høst 2016, 4, 787
Bangkok Suvarnabhumi, kun vintersesong, oppstartdatum ukjent, frekvens ukjent, 787
Barcelona El Prat, jan 2016, 7, E95
Nice, mar 2016, 7, EMJ
Venezia Marco Polo, mar 2016, 7, EMJ
Zurich, mar 2016, 12, EMJ
Dusseldorf, jan 2016, 12, EMJ
Tokio Narita, jan 2016, 3, 787
Zagreb, jan 2016, 7, DH4
Beograd, jan 2016, 7, EMJ
Cluj-Napoca, jan 2016, 4, DH4
Chisinau, jan 2016, 4, DH4
Ljubljana, mar 2016, 6, EMJ
Beirut, mar 2016, 5, EMJ
Erevan, mar 2016, 5
+
KRK-GDN, jan 2016, 7, DH4

Singapore, Montreal og flere andre fortsett ubekreftet. Pressemelding fortsetter til kl 17

Betyr dette at OSL står uten service fra LOT i denne runden også..? Er det DY som skremmer dem fra osl?
 
Re: LOT til Narita fra Januar 2016 og andre nye ruter

Betyr dette at OSL står uten service fra LOT i denne runden også..? Er det DY som skremmer dem fra osl?

Ja merkelig nok. Det var sterke indikasjoner på at OSL ville være bandt disse. Både gjennom Polsk presse og via diverse andre kilder.
 
Re: LOT til Narita fra Januar 2016 og andre nye ruter

Ja merkelig nok. Det var sterke indikasjoner på at OSL ville være bandt disse. Både gjennom Polsk presse og via diverse andre kilder.

Overraskende mtp all arb.innvandringen, næringslivsforbindenser og den økende longhaul satsingen. Burde være et marked der..
 
Re: LOT til Narita fra Januar 2016 og andre nye ruter

Overraskende mtp all arb.innvandringen, næringslivsforbindenser og den økende longhaul satsingen. Burde være et marked der..

Norge Polen er jo et stort og imponerende marked.
Uten å ha gått i dybden på dette så må Norge - Polen være det markedet fra Norge flyruter har bredest betjening.
Benytter selv disse flittig i forbindelse med jobb, men skulle svært gjerne ha sett 2 daglige med LOT til WAW.
At disse rutene utelukkende benyttes av polske gjestearbeidere er ikke tilfelle basert på egne observasjoner og erfaringer.

Her er rutene som ligger i Wikipedia.

Wizz
Torp - Gdańsk (2 daglige)
Torp - Katowice
Torp - Lublin
Torp - Poznań,
Torp - Szczecin
Torp - Warsaw-Chopin
Torp - Wrocław
Kristiansand - Gdańsk
Stavanger - Gdańsk
Stavanger - Katowice
Stavanger - Szczecin
Stavanger - Warsaw-Chopin
Bergen - Gdańsk
Bergen - Katowice
Bergen - Szczecin
Bergen - Warsaw-Chopin
Haugesund - Gdańsk
Ålesund -Gdańsk
Molde - Gdańsk
Trondheim -Gdańsk

Norwegian
Gardermoen - Gdańsk
Gardermoen - Krakow
Gardermoen - Poznan
Gardermoen - Szczecin
Gardermoen - Warsaw–Chopin

Stavanger - Krakow
Stavanger - Warsaw–Chopin
Bergen - Krakow
Trondheim - Krakow

SAS
Bergen - Warsaw-Chopin
Gardermoen - Gdansk

Ryanair
Rygge - Gdansk
Rygge Krakow
Rygge - Warsaw-Modlin
Rygge - Wroclav
Rygge Lodz
Rygge - Poznan
 
Re: LOT til Narita fra Januar 2016 og andre nye ruter

Merkelig er også at ruter til Dublin og Rom ble ikke gjenåpnet.

Det kan bety at LOT vil fremst satse på ruter med mindre antal konkurrenter.
 
Back
Top