• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

LOT longhaul - 787 invigningsdetaljer og ny Elite Fleet produkt

Stoarn

ScanFlyer Silver
LOT, den forste europeiske 787 operator, har delvis avslort sine planer av 787-bruk i forste par maneder.

Dreamliner planeras att tas i drift i okt/nov 2012, og forst skal operere korte ruter fra WAW til Heathrow og Rzeszow (RZE har Polens annen lengste rullebane).

Forste longhaul tur i plan er LO 003 til Chicago, den 2 jan 2013.

Kabinen skal ha 3 klasser med 18/21/213 layout, lie-flat senger i Biz og IFE i alle klasser.

Bilder og mer:
http://www.lot.com/no/en/web/newlot/dreamliner-787


Samtidigt, LOT innforer ny Elite Fleet-produkt, forst i Business Class i 767 (redan nu), deretter i 787 (hele kabinen).

Bland kabinpersonal har man valt de "beste", som deretter fikk en saerskild utdanning i kundtjenst og var sortert til 3 ulike grupper: EliteBiz (sommelier for dine-on-demand), Eco+ og Eco.

LOT vil entligen kvitte seg med det svakeste ledd - slette Biz i 767.

Personal med "darlige" sprakkunskaper, uberoende pa erfarenhet, skal tjene ikke lengre pa longhaul - i konsekvens blev EliteFleet en mye uvelkommen ide ;).
 
Flot produkt LOT får med 787. Som Jefi99 skriver, så ser specielt Biz og eco+ rigtig godt ud.

Lagde også mærke til at de skriver, at der vil komme WiFi ombord :)
 
Ser veldig bra ut, dette - polakkene har ventet lenge på 787. Har stått om de kommende 787-maskinene i inflightmagasinet deres i årevis allerede. Hvor mange skal de ha, og vil de også beholde 767?

Samtidigt, LOT innforer ny Elite Fleet-produkt, forst i Business Class i 767 (redan nu), deretter i 787 (hele kabinen).

Hva er Elite Fleet?
 
Hvor mange skal de ha, og vil de også beholde 767?

8 bestilt (Q4 2012 - LRA, LRB, Q1 2013 - LRC, LRD, LRE, Q1/2 2014 - LRF, LRG, 2015 - LRH) + 6 i opsjon (og 5 purchase rights).

Alle 767 skal utfaseres sa fort mulig, dvs senast i mars 2013, da alle 5 787 er levert og crew utdannet.

Sommer 2013 er 767-fri, det hoppas man :)

Warszawa Chopin flyplass har nufortiden bare 4 gangbroene tilpasset for E-koden fly (med mulighet a tilpasse videre 2... og slut). Og det ar inte en god nyhet...


Hva er Elite Fleet?

Benamning av kabinpersonal som skal jobbe pa 787... De har sarskilda uniformer, och ar redan invigda pa 767 i Business ;) Rekrytering var en lang process och nu ar manga andra avundsjuka...
 
Back
Top