• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

LOT dropper Hanoi, apner Beijing isteden og planlegger ekspansjon i Asien

Stoarn

ScanFlyer Silver
LOT kutter Hanoi-ruten, operert hittils 3x/uke, fr o m sommer tidtabellen, pga flymangel og slett antal Biz-pax.

En ny rute til Beijing skal apnes isteden, den 29 mai, forst med 3 avganger i uke og 763, deretter med daglige avganger og 787, sa fort LOT har 787.

Fra var 2013 Tokyo-Narita skal tilkomme, deretter LOT planlegger Seoul-Incheon og Shanghai eller Shenzhen, beroende pa antal tilganglige 787.

Inge nye Atlantic-ruter planlegges, troligvis LOT skal droppe en av flyplasser i New York.
Chicago, NY og Toronto kvar.
 
Hvor mange 787 har LOT bestilt? De har i dag bare fire Boeing 767-300ER i trafikk, men likevel et ganske omfattende interkontinentalt program. Det er sikkert fornuftig å velge enten JFK eller EWR i New York.
 
8 stk bestillt, deretter 6 options og 5 purchase rights.

No. 1 (ln 61) kommer i Q4 2012, no. 2-5 i Q1 2013, no. 6-7 i 2014, no. 8 i 2015.
 
LOT er jo nærmest et regionalt flyselskab med lidt IC-overbygning, når man ser på deres flyflåde. Undrer mig over om de kan fylde ret mange IC-fly uden en del mere feed.
 
LOT er jo nærmest et regionalt flyselskab med lidt IC-overbygning, når man ser på deres flyflåde. Undrer mig over om de kan fylde ret mange IC-fly uden en del mere feed.
De har tross alt et hjemmemarked på 38mil. Ikke er det langt til Ukraina heller og det går faktisk ann å reise både med tog og buss til en flyplass sel om det er flere hundre kilometer.
 
Back
Top