• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Default Lørdag!

Fnate

ScanFlyer Ununoctium
Medlem
God lørdag fra HK. Vel installert i 11K på CX139. Litt old school business class, men jeg liker egentlig det veldig godt. 11K er også privat og fint uten å være helt "likkiste" som mange nye såkalte suiter er.

1000029334.webp
Ikke noe pre departure bobler på morgenflight, så må nøye meg med medbrakte Italienske. :)

Ha en super lørdag!

Ingen bobler her i SC heller, men en skotsk tenåring .. nesten. ;)

Sitter på terrassen med pelsdyr, radio og en bok som har tilbragt de siste 20
årene i en boks ..

På en flyplass litt lenger vest er de nå oppe i 64 diversions pga drittvær. Her hos oss er det fortsatt tørt. Pensjonistlivet er helt ok, det...

IMG_9127.webp

God morgen fra Bangkok. Her er det litt indretjeneste og vaskemaskinen surrer på andre runde nå. Klokka er passert 09 og temperaturen er 29°C. Blir lite vandring i dag, men ligger jo på et snitt på +20k siste 9 dager så ligger godt an.
Ha en strålende flott lørdag :cool:

image.webp

God morgen fra SAS-kantina på OSL. Her er det stille og rolig på morgenkvisten. KLM til AMS og MUC før kursen settes mot tropene😎 Ha en strålende helg!

God morgen fra tropene
Her i Chiang Mai er det 28 grader og klarvær. En svømmeøkt står for tur før jeg skal møte en pensjonert kollega senere på dagen
Om noen dager går turen videre nordøstover til Chiang Rai der resten av ferien skal være. Nyinnredet og oppusset hus venter

Hvordan er egentlig Chang Rai? Chiang mai utgikk på den kommende ferien, men har veldig lyst til å dra dit en dag. God morgen fra fbu. Straks på vei mot osl og Stockholm med en arving. Hun trenger noen Eksrra fligter før april for å sikre 15000 poeng. Gjenstår ett eller to år på lifetime gold nå.

Får kanskhe ta et glass billige bobler i loungen siden Fnate sine er uten smak.

Glad morgen fra Granavolden (nyter livet med lifetime Blue;-)) Vanvittig bra kveld i går…og det ble italiadiskusjiner på så mange måter…tror jeg kommer godt ut av de alle. En treningsøkt på Jevnaker før turen går hjemover i ettermiddag. Ellers tenker jeg at Old Scho! kler deg ekstra best Fnate:-)

God morgen fra Asker. Våknet unødvendig tidlig, men sånn var det. Espresso i koppen. Hockeyturnering for minstemann, og siden det det er hjemmebane, så må jeg trå til i dugnadsgjengen. Så blir ikke bare sitte der å drikke kaffe. Pokerlag med gode venner i kveld. Ha en fin dag.

God morgen fra et vått og grått hjemme i Tønsberg. Her skal det knapt nok reises til et annet postnummer i dag tenker jeg, i motsetning til mange andre i tråden her.
Pizzaovnen fyres opp i ettermiddag og man har kjøleskapet fullt av tysk øl

God lørdag fra Åbo, var litt fest i går og det merkes. Litt hastverk gjorde jo at jeg selvsagt glemte alt av tannbørste og sånn ved security på OSL så jeg får komme meg på en butikk og få kjøpt inn det tenker jeg. Nådde gaten akkurat da de var i ferd med å boarde, ja jeg sovna igjen etter alarmen. Hotellet her er uten resepsjon så måtte ringe og styre litt for å få adgang med en kode. Men rommet er topp det for hva man får i Norden for 800 kroner pr natt. Flyplassen her er ganske liten, det er en viss lcc operasjon her i tillegg til SAS med Braathens til ARN, litt artig å fly propellfly igjen , begynner å bli en stund siden det. Flyr jo ikke så mye Widerøe og sånn. Jeg talte ikke mindre enn 10 stk fra den finske tollen som stod oppstilt, de sjekka en eller to pax, resten av tiden bare stod de der. Det er mye til å være en så liten flyplass med kanskje 8-10 flyginger pr dag?
Ellers trekker jo inntrykket om en taximafia ned, det stod massevis av sjåfører og ropte taxi, taxi der, men lokalbussen er ganske effektiv og går ofte. Lurte på om jeg var i Finland eller et uland et lite øyeblikk. Ikke opplevd det på HEL iallefall. I dag blir det mer festligheter.

God morgen fra Knausen. I dag smakte helg ekstra godt. Nå skal gammern ta på brodder og ta en laaaang tur baki krattet her. Mexe-kveld senere.

IMG_1788.webp

Gjeeesp fra Klepp. Nå er det heldigvis ikke ofte arvingene prøver å stå opp midt på natten lengere, men klokken 5 for å spille Nintendo? Niks. Nuvel, de har ønsket Taco i dag, og der har jeg vansker med å være uenig...

God lørdag fra Bayern. Nydelig tur hjemover med Sas A350 fra Bangkok i går tross alt, 12 timers dagflight var fint det, en god stund siden sist. Poengbudet for biz-oppgradering gikk ikke gjennom, men ble til slutt en vinn-vinn sak da jeg uventet ble oppgradert til premium i gaten, topp sete på rad 20 og nesten 50.000 poeng spart.
Var 9 dager i Chiang Rai-området, var ikke innom byen sånn sett, men anbefaler virkelig området, kort vei til både Laos og Myanmar og.
Matserveringen var litt redusert på denne flyvningen, men med påfyll i Miracle lounge i nye S-piren i forkant gjorde ikke det allverden.

Last edited:
God morgen fra Santiago. Våknet litt for tidlig her også men da ble det kaffe og forum på sengen. Det blir litt fysisk fostring på formiddagen før det blir besøk, basseng og pisco. Hasta luego.

Back