Lørdag og FERIE!!!

LN-MOW

Flyklapper
Medlem
Lørdag og FERIE!!!

Da var arbeidsdag og middag over. Bikkjene har fått sin siste tur ut for kvelden og det er mørkt og stille i huset. Hadde det ikke vært for min bråkete råkkemusikk, da …
Sitter og blar gjennom noen gamle triprapporter, og kom på at noen av de beste er å finne et annet sted, nenlig på Insideflyer som i en kort periode også hadde noen høykvalitets-Flypratmedlemmer. Bl.a. Fnate, som skildret sitt møte med Mista Lova-Lova og en elefant ved navn Kamok i en legendarisk rapport.
Det er sikkert noen her som ennå ikke er kjent med elefantfarmen i Kenya, så det er det på tide å gjøre noe med. Og adopter gjerne. Det gjør flere av oss. Episk lesning.
https://insideflyer.no/forums/threads/fnate-i-afrika.1073/

Vel, da nærmer myrvannglasset seg bunnen, men redd en elefant i dag du også!

Re: Lørdag og FERIE!!!

God morgen fra Ris. Eneste hele dagen hjemme på 14 dager - klart den skal nytes fra tidlig morgen til sen kveld. Starter dagen med kjeks, kaffe og forum før papiravisene kommer i postkassen. Ha en best lørdag du også.

Hjemme igjen etter en artig kveld «ute paa byen» med den lille Italienerinnen og en av de mange ekteparene hun har «coachet» Et Kanadisk ektepar hvor han er hentet inn for aa faa snurr paa 777X med ansvar for «Propulsion» - Boeing har nok innsett at Bubba ikke veien aa gaa, men henter inn mange meget interessante ansatte utenfra. Tror en viss Hr Johnsen hadde trivdes sammen med oss i kveld ;-)

Godt at hans kone og den lille italienerinnen har mye til felles ettersom det ble noen interessante dypdykk i 777X utfordringer. Som mange Kanadiere er disse opprinnelig fra Kina og det ble ogsaa en stor kulinarisk opplevelse paa en meget kjent Taiwanisk resturant.

God morgen fra en usedvanlig høstlig lørdagsmorgen. Våknet av et dunk utenfor pga mye vind og regn som pisker. Nå er det stearinlys kaffe og DN før spetakkelet våkner ovenpå.

En arving til de gamle for overnatting og da blir det nok også bytte til vinterdekk. Det drøyer visst med å få den nye bilen ut av lageret i Malmø og opp til Norge.

God morgen fra Bygdøy.
Hellasferien strakk seg til slutt til nesten en hel måned, og fredag tidlig kveld er en fin tid å komme hjem på.
Sas A321 fra Athen til Køben og Oslo, greit med Pluss, selv om stappfulle fly, og for en sjelden gangs skyld midtsete på første flighten.

Hepp fra BGO! Silky smooth reise hit i dag, ankom med bybanen 07:58 og ved gate 08:02. Fast Track fungerte utmerket mao., tross maaaaange flighter [emoji28]

Hadde en meget rar drøm i natt; var på en B77W fra Lufthansa (mhm, skurr allerede her), nødlandet i en gate i GRU som om ingenting hadde skjedd liksom. Flyet ble dradd tilbake av en tanks, ingen reagerte nevneverdig. Snodig, glad når jeg våknet [emoji38]

Blir med i kjØLig i Oslo i dag, ender vist på Oktoberfest. Wish me luck[emoji847][emoji482]

Lørdag og FERIE!!!

God morgen fra Düsseldorf, hvor vi endte opp i år. Eurowings OSL-HAM-DUS i går. Mer eller mindre full flight OSL-HAM, men litt bedre plass videre. Ha en fin dag

fead20fa7353dbf49d27a20dd58e9950.jpg

268b77d94aa9afa459c37d04b96bd132.jpg

Morn fra NYC. Opp kl 4 i dag, som er en del tidligere enn i går men slik er det vel bare. Nå er det kaffe, reklame på TV og enkel frokost mens man venter på at det skal bli lyst ute.
Blir å ta fergen t/r Staten Island, WTC og Brooklyn Bridge.

God morgen fra Chateu Knaus. Langfrokosten er ferdig og hele familien skal på badepark som alltid er morsomt.

Virker som alle arvingene skal ha overnattingsgjester i kveld så det blir mye kjøkkentjeneste. Siste måltider for kvelden skal i alle fall bli en variant av pekingand.

044ACEC3-2EC1-4517-81D5-54A8A1385B2B.jpeg

God formiddag fra Sola Sjø,

Her jobbes det på 6ern i museet som vanlig. Gjengen fra Flymekaniker skolen vegg i vegg med museet er godt igang.
Om noen timer setter jeg meg på CRJ'en østover fjellet til Norway Airlines reunion på Gardermoen. Det skal bli kjekt å treffe gamle kolleger igjen etter 30 år.
Ha en fortsatt god helg.

Hepp fra BGO! Silky smooth reise hit i dag, ankom med bybanen 07:58 og ved gate 08:02. Fast Track fungerte utmerket mao., tross maaaaange flighter [emoji28]

Hadde en meget rar drøm i natt; var på en B77W fra Lufthansa (mhm, skurr allerede her), nødlandet i en gate i GRU som om ingenting hadde skjedd liksom. Flyet ble dradd tilbake av en tanks, ingen reagerte nevneverdig. Snodig, glad når jeg våknet [emoji38]

Blir med i kjØLig i Oslo i dag, ender vist på Oktoberfest. Wish me luck[emoji847][emoji482]

Oktoberfesten i Oslo ja, der har jeg gått på mang en smell. Men så er jeg litt inne på arrangørsiden og da, men da mest i forkant så jeg kan egentlig nyte det. I dag fikk jeg en snap for rundt to timer siden altså kl 10 fra en av de som jobber der i dag. Var en person ikledd Lederhosen og lurte på om det kunne være walk of shame.

Uansett god lørdag fra Oslo. Et par småtterier jeg må fikse, så er det ikke helt utenkelig at jeg tar turen innom Oktoberfest i dag. Et par av de jeg skulle med har blitt syk så får kanskje finne meg en annen gjeng å dra med. Egentlig har jeg funnet ut at en dag eller to holder der under selve arrangementet. For å si det sånn opp gjennom årene har ikke akkurat reportoraret til det ompabandet endra seg stort oppgjennom åra. Og jeg har iallefall ikke satt meg opp på barvakter den senere tid , man blir lei etter 1 time. Oktoberfest er ikke morsomt edru!

Sitter og blar gjennom noen gamle triprapporter, og kom på at noen av de beste er å finne et annet sted, nenlig på Insideflyer som i en kort periode også hadde noen høykvalitets-Flypratmedlemmer. Bl.a. Fnate, som skildret sitt møte med Mista Lova-Lova og en elefant ved navn Kamok i en legendarisk rapport.
Det er sikkert noen her som ennå ikke er kjent med elefantfarmen i Kenya, så det er det på tide å gjøre noe med. Og adopter gjerne. Det gjør flere av oss. Episk lesning.
https://insideflyer.no/forums/threads/fnate-i-afrika.1073/

Vel, da nærmer myrvannglasset seg bunnen, men redd en elefant i dag du også!

Saft suse, den hadde jeg nesten glemt. Takk for skryt. :)

Og det er virkelig en ekstra best sak å støtte de Pellefantene.

God formiddag fra Joburg. Her har vi hatt lang frokost på verandaen. Siste hele dagen i dag, så Storsmurfen sitter og planlegger hvordan hun skal få spist resten av alle tingene hun har blinket seg ut i menyen på Flames. Det blir hektisk.

I morgen fikk vi sen utsjekk til kl 16 så vi rekker brunch før det bærer til flyplassen og Lufthansa F hjemover.

Det hotellet her kan VIRKELIG anbefales altså.

Ha en stilig dag. Gjerne med boerewors og chakalaka beans.

Last edited:

God formiddag fra Kongsberg

Her skinner solen og det er en fin fin dag her hos oss. Det blir litt besøk i dag av barnebarn og kona sin søster med sitt barnebarn. Vi fyrer opp bålpannen slik at unger og voksne kan få grillet noen pølser.

Ellers har jeg faktisk booket flybillett i dag for første gang på 100 år. Jeg har ikke veldig mange bonuspoeng akkurat, rundt 8000 poeng, men med SAS sin kampanje om 30% rabatt så holdt det til en tur til Bergen. Så da går ferden til Bergen 25. november med retur 29. november. Blir kjekt å fly litt igjen.

Jeg har i perioder også lest gjennom gamle tripreporter. Det har spesielt vært når jeg har ligget på sykehuset og det har skjedd lite. Mange interessante rapporter både her på formuet og som LN-MOW sier på Insideflyer. Jeg har trålt meg gjennom en god del av dem men den til Fnate har jeg ikke fått med meg tidligere.

Last edited:

Jeg har i perioder også lest gjennom gamle tripreporter. Det har spesielt vært når jeg har ligget på sykehuset og det har skjedd lite. Mange interessante rapporter både her på formuet og som LN-MOW sier på Insideflyer. Jeg har trålt meg gjennom en god del av dem men den til Fnate har jeg ikke fått med meg tidligere.

Begynn bakerst. Noen kostelige blant de første som ble lagd.

Ellers så er det akkurat kommet til en ny baby ... Et godt startpunkt for den nysgjerrige. ;)

https://www.sheldrickwildlifetrust.org/orphans/shujaa

Back