LØRDAG og 50-års jubileum

Re: LØRDAG og 50-års jubileum

God lørdag og Bursdag fra Berlin :)

Fritt etter hukommelsen:

Tower Air: 747-100 Gardermoen-Miami-Arlanda-Fornebu.
Thai Airways: 747-3/400: CPH/ARN/LHR-BKK/Phuket/Tokyo (bla)
Japan Airlines: 747-400 Amsterdam-Narita
Iran Air 747-SP: Teheran-Damascus-Caracas (Homa class)
Iran Air 747-200: ARN-Teheran
Lufthansa: 747-400 FRA-Dubai/ PEK (Y/F)
Mahan Air: 747-400 IKA-Dubai
KLM: 747-400 Amsterdam-Nairobi

Iran Air SP overgår hele pissekonkurransen her - respekt!

Iran Air SP overgår hele pissekonkurransen her - respekt!

Fullstappa kjerre fra THR til DAM, men bare 31 stk. eller så fra Damaskus over til Venezuela. Null alkohol og filmer kun på Farsi, men topp servering forøvrig og tidsmaskinstemning i Homa class framme i snuten, en av mine mest minneverdige flyturer (og billigste .. :cool:).

Lunch her?
I do not think so. Mow kan selvfølgelig mene noe annet :D
86189749ea08e8286c8d130b007ad87f.jpg

God morgen fra Tampa. Gratulerer til Dumboen ja. Min første tur over dammen i 95 var med KLM jumbo. Jobbtur og jeg husker vi stod bak i galley og røyket og drakk GT. Det har på en måte etset seg fast, da det er nokså utenkelig nå. Og takk for det, med tanke på røykingen.

Her er det snart jobb. Men i Starbucks køen i lobbyen kom jeg i prat med en av de gamle gutta i 101st Airborne og det var ingen andre enn Dick Winters. Det vel si sønnen til Dick Winters fra HBO serien.

Men han var oppkalt etter pappa. Han var selv i 101st og hoppet fremdeles sammen med gamlegutta noen ganger i året og var ansatt i militæret i en alder av 75. Han var her sammen med en hel gjeng andre på reunion. Stor respekt for den gjengen der.

Ha en fin en

Sannelig fant jeg ikke den perfekte Valentin gave også...

Internet ass... sjukt
c8318962c2ebc7f5aaeb6db94645f659.jpg

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk

Last edited:

Ligger en gratulasjonshilsen i Flyhistorisk forum nå :) Jeg kan huske jeg så opptak på Dagsrevyen for 50 år siden om at storflyet fløy første gang!
Ha en god lørdag og helg!

God morgen fra Granateple. Klarte greit komme meg til hotellet igår så jeg er spent på hva som kan gjøre dette til del 4 av Disaster Tours 2019. Ikke oppvarmet takbasseng og manglende granateplejuice til hotellfrokosten i Granateple kvalifiserer ikke helt. Kanskje at de spiller Satie til frokosten?

Skal uansett ut og se på gamle slott og har reservert slot når jeg skal slippes inn.

Ha en god en alle som vet når de skal slippes inn idag.

Er Malaga virkelig nærmeste flyplass til Granada? Husker en firetimersbiltur da jeg var 10 år fra Malaga og opp i 40 grader uten aircondition. Det har kanskje skjedd noe med veiene på 30 år?

Lunch her?
I do not think so. Mow kan selvfølgelig mene noe annet :D
86189749ea08e8286c8d130b007ad87f.jpg

Tror ikke det ...

Grompf fra Starbucks i Cumming. Bremseskift foran og bak på BBJ’en gjør at Amex’en får mosjonert seg litt i dag også. Godtman kan se fotball på mobilen, så går tiden litt fortere ihvertfall.

Er Malaga virkelig nærmeste flyplass til Granada? Husker en firetimersbiltur da jeg var 10 år fra Malaga og opp i 40 grader uten aircondition. Det har kanskje skjedd noe med veiene på 30 år?
Granateple har egen flyplass, men dit blir nok pris en helt annen enn Norwegian på tilbud. Direkteflighter fra OSL kan man også glemme.

Bussen fra Malaga flyplass tar 2 timer så noe har antagelig skjedd. EU har sponset mye veier her.

Ikke 40 grader i februar, men solen tar skikkelig og mye blomstrer, men det blir kjølig om kvelden.

God ettermiddag fra Bainbridge in Snow
30 cm nysne i løpet natten, rakk en tur ut for å litt ekstra ved og annet for kos foran peisen mens det ennå var godt med sne på veiene, nå er det nokså isbelagte og strømmen forsvant så vi er alle på plass foran peisen.

God kveld fra Nittedal.

Rolig helg med med indretjeneste og sjåførtjeneste for kidsa.
Litt nedtur med regn som kødder til veier og slikt. Men glad jeg fikk måkt foran garasjen i går før det bred ille

Dessverre har jeg opplevd alt for få flyvninger med dronningen.
Men fikk oppleve en uforglemmelig tur OSL-ICN på upperdeck.
Eget soverom og cockpit sete under takeoff og landing.
Følelsen av å sitte foran i stillhet og kjenne kraften under takeoff var fantastisk.

Skulle gjerne testet flere varianter. Og smått misunnelig på IranAir turen som nevnes over her

Fortsatt god helg

S

God ettermiddag fra Bainbridge in Snow
30 cm nysne i løpet natten, rakk en tur ut for å litt ekstra ved og annet for kos foran peisen mens det ennå var godt med sne på veiene, nå er det nokså isbelagte og strømmen forsvant så vi er alle på plass foran peisen.
Mine tanker går til kolibriene. Så én forrige helg, men det vil litt lengere sør langs kysten og helt uten sne.

Mine tanker går til kolibriene. Så én forrige helg, men det vil litt lengere sør langs kysten og helt uten sne.

Kolibriene er her også, har et par reder i et av Cedar trærne i hagen, har godt med mat ute til alle småfuglene, og et par monster ekorn lever også godt i vår lille Resturant. Nå skinner solen, strømmen er tilbake, Bryggeriet har fått godt trykk i de nødvendige kobber installasjonene - livet er i grunn svært godt i vest.

Skulle gjerne testet flere varianter. Og smått misunnelig på IranAir turen som nevnes over her
Fortsatt god helg ��

S

Paradoksalt nok var den opplevelsen særdeles tilgjengelig her i første del av 2000-tallet; Iran Air fløy med -SP PÅ OSL-THR, og i en periode med stopp i Larnaca; Oslo-Larnaca kunne bookes for ca. 2.000,-

Back