Logging av fly man reiser med?

ATC-flyradar

Traveler
Medlem
Hei, trenger reg nr på følgende flight fra lørdag 2.6.07 og gjerne navnene på disse to SAS flyene i tillegg.

Jeg loggføre alle mine reiser med:
Bilde av flyet
Rute nr
Reg nr
Type fly
Ev. navn
til/fra

Så takk til den som finner fram til disse 2 flightene for meg.

Jan

Re: Logging av fly man reiser med !

Hmm, jeg kan hjelpe deg litt på vei...

SK4017 2. juni hadde registrering LNBRR
SK4038 2. juni hadde registrering LNRCU

Egil

Originally posted by Egil

Hmm, jeg kan hjelpe deg litt på vei...

SK4017 2. juni hadde registrering LNBRR
SK4038 2. juni hadde registrering LNRCU

Egil

Takk Egil.

Jan

Oppfølgings spørsmål... Jeg logger også mine fly i notater på min iPhone. Etterlyser med dette info om en eventuell app man kan gjøre dette i. Finnes lignende apper for legging av øl og vintyper.

Oppfølgings spørsmål... Jeg logger også mine fly i notater på min iPhone. Etterlyser med dette info om en eventuell app man kan gjøre dette i. Finnes lignende apper for legging av øl og vintyper.

Hvis du følger linken i tråden over og her i min, kommer du til Flightmemory.com. Her kan du registrere de fleste parametrene du måtte ønske deg pluss en del til. Det er ingen app, men siden går fint an å bruke på mobilen også :fly

Velkommen til forumet forresten :up:

Last edited:

Hvis du følger linken i tråden over og her i min, kommer du til Flightmemory.com. Her kan du registrere de fleste parametrene du måtte ønske deg pluss en del til. Det er ingen app, men siden går fint an å bruke på mobilen også :fly

Velkommen til forumet forresten :up:

Enda bedre: http://flightdiary.net/ ;)

Re: Logging av fly man reiser med!

Sårri mac, men Flightdiary gruser Flight memory så langt ned i støvlene som det er mulig ;)

Designet og layout til Flightdiary er innbydene og intuitivt. Flight Memory ser ut som de stoppet utviklingen en gang på 90-tallet ;)

Definer best.

Jeg begynte med Flightmemory en gang, og har logget alt tilbake til Juli 2004 (pluss to BA-flighter fra 1999), og har derfor ikke engang vurdert Flightdiary, fordi jeg ikke gidder å legge inn alt på nytt. Flightmemory fungerer helt greit for meg.

Flight Memory ser ut som de stoppet utviklingen en gang på 90-tallet ;)

Er vel ikke umulig at de gjorde også? :)

Definer best.

Jeg begynte med Flightmemory en gang, og har logget alt tilbake til Juli 2004 (pluss to BA-flighter fra 1999), og har derfor ikke engang vurdert Flightdiary, fordi jeg ikke gidder å legge inn alt på nytt. Flightmemory fungerer helt greit for meg.

Flightmemory og av samme årsaker som over. Man blir litt bondefanget.

Litt bedre funksjonalitet som Premium, dog.

Sårri mac, men Flightdiary gruser Flight memory så langt ned i støvlene som det er mulig ;)

Designet og layout til Flightdiary er innbydene og intuitivt. Flight Memory ser ut som de stoppet utviklingen en gang på 90-tallet ;)

Jeg synes selv at layouten og oppsettet på FM er mye bedre og oversiktlig. I tillegg får jeg mer ut av statistikk-sidene.

Design er ikke alt. Det er flere muligheter til å søke i flighter og se på andres statistikker.

Jeg holder også med flightmemory.
Når jeg endelig får meg dame og blir værende på bakken, så blir det bestilling av den flotte plakaten de tilbyr med alle rutene osv. Skal bli stiligt :)

Jeg har da ikke studert flightdiary, men jeg gidder ikke å taste inn over 950 flighter på nytt igjen ;)

Jeg holder også med flightmemory.
Når jeg endelig får meg dame og blir værende på bakken, så blir det bestilling av den flotte plakaten de tilbyr med alle rutene osv. Skal bli stiligt :)

Jeg har da ikke studert flightdiary, men jeg gidder ikke å taste inn over 950 flighter på nytt igjen ;)

Hahaha, skal du slutte å fly pga. dame? Dagens ;)

Best er så klart relativt. Jeg vet ikke hva flightmemory kan og bryr således lite også :) Det du kan f.eks. gjøre med flightdiary er å eksportere ut all dataen i CSV fil og lage så mye gøy statistikk du bare orker. Moderne som flightdiary er kan du også importere, og kanskje hvis flightmemory kan eksportere er det en enkel sak å få inn de 950 flightene uten problemer.

Syns FM har mye finere opplisting av flighter enn FD. Likevel har jeg hoppet over bord til FD siden statistikkmulighetene og kartet er overlegne, spesielt ifht. gratisbruker. FD (og Openflights) har forøvrig mulighet til å importere HTML-filene fra FM, så man slipper å plotte inn alle flightene på ny. Kan bli mye småplukk å ordne opp i dog, spesielt ved mange flights siden det må importeres side for side.

Syns FM har mye finere opplisting av flighter enn FD. Likevel har jeg hoppet over bord til FD siden statistikkmulighetene og kartet er overlegne, spesielt ifht. gratisbruker. FD (og Openflights) har forøvrig mulighet til å importere HTML-filene fra FM, så man slipper å plotte inn alle flightene på ny. Kan bli mye småplukk å ordne opp i dog, spesielt ved mange flights siden det må importeres side for side.

Finner ingen mulighet til å importere FM i FD, bare FD og OF. Hvor finner man dette?

Finner ingen mulighet til å importere FM i FD, bare FD og OF. Hvor finner man dette?
Det var det da :drunk:
Ser ut som den funksjonen er fjernet etter press fra FM. Som om det ikke var nok at FM "boikotter" industristandarden med eksport til .csv. Redde for litt konkurranse kanskje?
Can I import flights from Flightmemory?
Theoretically, yes. Practically, no. We actually have a ready feature to import from Flightmemory, but we are not allowed to use it. You are welcome to ask them why.

En annen ting jeg synes FM er bedre på er at det er lettere å se hvem andre som er online. Noe av det jeg synes er morsomt er det at man kan se på andres statistikk osv. det kan man sannsynligvis også på FD også. Men jeg synes det er lettere å søke seg frem til andre brukere via de forskjellige søkefunksjonene. I tillegg er det jo morsomt med funksjonen "Search for user who were on your flights".

Når alt dette er sagt så skal det nevnes at en ting som ikke er mulig med FM er at i FM går det an å lese i andre brukere sin "Flight List". Men det er sikkert fordeler og ulemper med det også...

Smaken er som baken, den er delt... Og sånn vil det alltid være.

Hahaha, skal du slutte å fly pga. dame? Dagens ;)

Best er så klart relativt. Jeg vet ikke hva flightmemory kan og bryr således lite også :) Det du kan f.eks. gjøre med flightdiary er å eksportere ut all dataen i CSV fil og lage så mye gøy statistikk du bare orker. Moderne som flightdiary er kan du også importere, og kanskje hvis flightmemory kan eksportere er det en enkel sak å få inn de 950 flightene uten problemer.

Hehe...godt du fikk deg en god latter :lol:
Jeg er nå ikke så veldig "computer savy", men vi får se....kanskje en dag jeg kjeder meg på en øy ute i stillehavet så kan jeg begynne å se på saken ;)

Liker papirbok i bokhylla, har hatt flere, men måtte gi opp for noen mnd siden..

De solgte bøker til dette, men ikke lenger . Kjøpte innbundet linjert bok hos Staples og fortsatte der... ( Men har heller ikke tid til å registrere tilbake 3.8 mill km på de nye websidene :colgate: ).

$_35.JPG

Hatt en 3-4 slike gjennom oppveksten som foreldre har sørget for å fylle ut for meg, gjør at alle flygninger jeg har hatt i løpet av livet har jeg registrert. Har siden lagt inn i flightdiary.

Back