Lockheed L-1011 Tristar

kyrre

ScanFlyer Blue
Hei alle

Jeg gikk gjennom noen gamle bilder fra min (fremdeles i live) far. Han var biljournalist i en mannsalder, og jeg stusset litt da det dukket opp et bilde av et fly.

Det står ikke noe årstall på det, men jeg tipper at det er tatt på midten av 1970-tallet.

På baksiden står følgende: Lockheed L-1011 Tristar Aerobus during test flight over California Mountains.

Jeg deler det nå i alle fall med dere :)

(Skrivefeil i tittelen - beklager det) (fixet ;) )

Attachments

• Lockhead_L-1011_Tristar.jpg
    Lockhead_L-1011_Tristar.jpg
    65.6 KB · Views: 548
Last edited by a moderator:
Er vel fortsatt et par tre selskap som har dem i drift? Vet en charter et eller annet sted i Europa har ihvertfall en, samt et flysykehus.
Er droemmen aa faa sitte bak spakene i en TriStar, eller i verste fall en tri-jet.. Er vel mest sannsynlig at den eneste trien i drift blir MD11/DC10 for div cargo selskap :-/

Tenker da paa store tri-er.. og forsaavidt 727'en kommer vel til aa bli kjoert i som bbj'er ogsaa.

Det ser ut som du har rett i det .. jeg har alltid innbilt meg at den ble bygd i Marietta, men der tok jeg tydeligvis feil.

Men det står et gammelt vrak her, ihvertfall .. ;)

Er vel fortsatt et par tre selskap som har dem i drift?

Exempelvis SAM Intercontinental som flyger med TZ-SGI "Zamzam" som ursprungligen flög för Delta. Bilderna nyligen tagna av en kompis till mig.

Attachments

• Zamzam.jpg
    Zamzam.jpg
    68.1 KB · Views: 432
  • TZ-SGI.jpg
    TZ-SGI.jpg
    63.8 KB · Views: 428
Dette liker jeg:) Så en Tristar fra LUZair på OSL for et par år siden. Hadde planer om en L-1011 flight med "Royal Air Cambodge" eller noe lignende noen år tilbake. De fløy en slik mellom Phnom Penh og Bangkok en periode, men ble dessverre kansellert... Så sjansene minker nok. Kanskje siste løsning må være en charter med LUZair? Noen som vet hvilke turoperatører de flyr for? Og destinasjoner?

Dette liker jeg:) Så en Tristar fra LUZair på OSL for et par år siden.

Ble vel leid inn for å hjelpe DY ut av en liten knipe hvis jeg ikke husker feil :) Det er vel eneste gangen tårnet på OSL har blitt kalt opp av "Norshuttle XXXX HEAVY" :p

Var sikker på at jeg hadde et bilde av den LUZair maskina på OSL, men kan ikke finne det :(
Det er vel eneste gangen tårnet på OSL har blitt kalt opp av "Norshuttle XXXX HEAVY"
DY leide inn en A310 for et par år siden, men går kanskje ikke inn under "Heavy" cat?

Fant også et bilde fra OSL 24 eller 25 juli 2006 tatt fra terminalen i øs-pøs-regnvær (derav elendig kvalitet)

Attachments

• DSC05029.jpg
    DSC05029.jpg
    41.5 KB · Views: 123
Noen som kan bekrefte at det var en slik en jeg fløy med jan 96 fra TRD til BDU som mil. charter?
Mener vertinnene var danske.

her er bilde av maskina i litt bedre vær :-)

3746726328_0cd8bf00b1_b.jpg

Noen som påtar seg jobben med å overtale Boeing eller Airbus til å starte utviklingen av en ny tre jets airliner? Få de er virkelig flotte maskiner

Slik som dette...? :p Sorry - jeg bare måtte ....

Ja jeg tenkte meg nok du hadde det opp i ermet!
Har TriStarene til ATA blitt skrapa eller er det noen som har tatt over de?
Fant foroeverig ut at det er 17 fortsatt i sivil drift, pluss 2 paa Airline History museet i Kansas.. RAF tror jeg er de eneste militaere.

Og ang. A310, saa ja det er heavy ogsaa.

Back