Location - Location - Location: Men hvilken? NB IKKE konkurranse

LN-KOG

Osapanga chipongwe
Medlem
Som noen av dere vet har jeg et par-tre lysbilder fra perioden 1949 til faktisk 2021 (!). Jeg gjør det jeg kan - og litt til - for å finne ut hvor og når de er tatt. Dette går under litt til.

Jeg vet jeg har sett dette tårnet. Det samme sier KnutW, men vi har sett mange tårn :old. Forden er sannsynligvis britisk. Jeg sliter med firmanavnet, men det står LTD bak. Det er for øvrig en Ford D som kom i 1965 så bildet er fra 1965-1970. Traktoren kan være en Fordson - siden vi er i Ford-hjørnet, men den ligner.

Er det noen som har en hjerne som husker dette tårnet - og kan svare mer enn JA. Hvilken flyplass hadde hjulpet enormt :colgate:

Attachments

• AH.jpg
    AH.jpg
    147.7 KB · Views: 739
Og da sier KnutW at traktoren er en David Brown Airfield Tractor. Så feil kan man ta på en fredag. Jeg får skylde på ettellerannet.

Siden det gikk så bra med den forrige Fred. Olsen, prøver jeg igjen. Dette ser ut til å være på de britiske øyer det også, men hvor?

Attachments

• AH.jpg
    AH.jpg
    103.8 KB · Views: 373
Noen grundige søk- og en god porsjon flaks - og svaret er Glasgow. Jeg fant bygget bak en CL-44 som stor på samme sted.

Over til neste. For å sitere De Lillos Suzer avgårde alle mann, men hvor?

Attachments

• AH.jpg
    AH.jpg
    139.2 KB · Views: 283
Jeg har ikke vært på Boeing Field så jeg bøyer meg for de lokalkjente. Dog har jeg ett lite spørsmål: Ble LN-SUZ levert etter at Braathens SAFE senket den røde stripa til under vinduet? Det er vel ting som tyder på det. Den ble jo levert i juni 1986 - denne uka er det faktisk 36 år siden den levert.

Ble LN-SUZ levert etter at Braathens SAFE senket den røde stripa til under vinduet? Det er vel ting som tyder på det. Den ble jo levert i juni 1986 - denne uka er det faktisk 36 år siden den levert.
Svaret er ja - de første som fikk stripa under vinduet var jo de to 767'ene. Den første 737 med stripa under var SUI da den ble omlakkert, mener det var i '84 eller '85. De påfølgende som ble omlakkert på Sola ble jo da også slik, om enn med litt annen plassering av registreringen.
SUZ var jo en av de 6 som ble levert i '86 og hadde den endelige konfigurasjonen.

Mener det kun var -SUI som hadde registreringen foran bakdøra og Boeing 737 bak, i ny dekor. Slik det opprinnelig var med 737 i gammel dekor.

Espen

Mener det kun var -SUI som hadde registreringen foran bakdøra og Boeing 737 bak, i ny dekor. Slik det opprinnelig var med 737 i gammel dekor.
Det stemmer, jeg formulerte meg krøkkete slik at det kunne misforstås.

Back