LN-TFK

Ble en luftetur med TFK i går, flott maskin. Hadde planlagt tur til Fagernes, men med alt for lavt skydekke oppover ble det kun en lokal tur utenfor Nøtterøy og Tjøme.

IMG_0354.jpg

IMG_0355.jpg

IMG_0353.jpg

IMG_0358.jpg

Klar for avgang RWY18:
IMG_0357.jpg

Nøtterøy skjærgården:
IMG_0367.jpg

Mågerø:
IMG_0359.jpg

IMG_0362.jpg

IMG_0361.jpg

IMG_0360.jpg

Østre Bolærne:
IMG_0372.jpg

IMAG0191.jpg

IMAG0190.jpg

Sikkert et fint fly, men *sukk*, enda en C172... :rolleyes:

Hva er egentlig det beste alternativet om man setter et tak på ca 2000kr pr time?
Selv med glasscokpit er C172 gammel teknologi, det burde være mulig å få en god del høyere fart og rekkevidde med et "moderne" fly, ala Cirrus SR20.

Fine bilder Kingstone! Jeg var ute med det samme flyet noe senere på dagen - og valgte samme rute ... :-)

Det var nærmest kø på bakken av folk som skulle ut med TFK'en - og det er vel svar nok til dere som er "lei av" C172: Medlemmene i klubben er veldig godt fornøyd, og det er jo det viktigste.... :up:

Fine bilder Kingstone! Jeg var ute med det samme flyet noe senere på dagen - og valgte samme rute ... :-)

Det var nærmest kø på bakken av folk som skulle ut med TFK'en - og det er vel svar nok til dere som er "lei av" C172: Medlemmene i klubben er veldig godt fornøyd, og det er jo det viktigste.... :up:

Ja, jøss, men det er fordi de knapt har flydd noe annet ;)

Men forøvrig flotte bilder av en fin GA-tur

Herlig. :)

Samme årsmodell og nøyaktig samme instrumentering som vi har på Gardermoen (LN-AGM). (Men tipper på noen færre timer på telleren.:rolleyes:)

Neste gang du har tenkt deg til Fagernes, så gi lyd fra deg. En liten samling der hadde vært artig. :)

Ja, det er ikke rart når vi har vært så lenge "uten" noe fly. Håper det kommer et til på plass snart. Er veldig fornøyd med 172, men hvis de skal skaffe et til hadde det vært artig å prøvd noen annet, så lenge det ikke blir Diamond..

Hvilket klokkeslett var det du passerte Tjøme?

Var mellom 12.50 og 13.15 ca. Fløy over flere ganger, men var en 172 til rundt der samtidig.

Herlig. :)

Samme årsmodell og nøyaktig samme instrumentering som vi har på Gardermoen (LN-AGM). (Men tipper på noen færre timer på telleren.:rolleyes:)

Neste gang du har tenkt deg til Fagernes, så gi lyd fra deg. En liten samling der hadde vært artig. :)

Ja, det skal jeg gjere :) Drar opp så snart jeg får mulighet. Planlagt den turen lenge.... Men av en eller annen merkelig grunn er det alltid noe som stikker kjepper i hjula.

Fint med en tur til Fagernes, jeg hadde mellomlanding der for et par uker siden før jeg fortsatte til Sogn. Man slipper i alle fall vente med innflyging pga stor trafikk!

Back