• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

LN-SUV finner nytt hjem

LN-MOW

Flyklapper
Medlem
Boeing 767-205 c/n 23057 - opprinnelig levert til Braathens som LN-SUV - har stått parkert i Victorville siden Maxjet's undergang.Den ble fredag ferjet VCV-TFN-JNB, sannsynligvis for maling, og overtagelse av Air Seychelles.

Skyliner har et bilde tatt på TFN i går.

s7ilf.jpg
 
Designen BU innførte med 767`n var ren og klassisk. Mye bedre enn det som skulle komme senere.
 
Er glad jeg fikk reiste med BU sin B767 minst én gang, før den
forsvant (og det til og med innenriks).

Mener tidligere, at B767 var en av maskinene som hadde
råest vinkel ved take-off / "climb-angel" av sivile
passasjerfly - stemmer dette?
 
Er glad jeg fikk reiste med BU sin B767 minst én gang, før den
forsvant (og det til og med innenriks).

Mener tidligere, at B767 var en av maskinene som hadde
råest vinkel ved take-off / "climb-angel" av sivile
passasjerfly - stemmer dette?

MD11 er også helt i toppsjiktet når det gjelder det du nevner her:D Har selv opplevd det, vanvittig morro.
 
Og da er den ferdig med oppholdet på Seychellene og er underveis SEZ-TFS-MIA-GYR (Goodyear, AZ) for tilbakelevering til eieren.
 
Disse gamle B767 faller trolig betydelig i markedsverdi nå fremover når B787 omsider er kommet i drift.
 
I tillegg til at dette er en av de eldre maskinene, har ikke -200'ene vært spesielt attraktive heller. De er litt for små til å gjøre den jobben de var tiltenkt. Det sitter veldig mange i ørkenen og støver ned.
 
Back
Top