SK LN-RRJ - status

Re: Neste 737-883 for SAS: LN-RRJ

Det var da voldsomt så mange nye fly man skulle ha da...

Skal disse maskinene til SAS Sverige (eller SAS med base ARN)?

En ting jeg stusser litt på i denne Flight Overview-listen;
det er kun SAS Sweden / SAS Denmark / SAS Int. som står som Operator av disse flyene. Hva betyr det? Har ikke SAS Norge noen fly?
(Kan dette ha noe med at SAS Norge hadde eget AOC og ikke var "SK"?)

SAS' neste B738 er rullet ut av fødestuen på RNT. Den er ennå ikke malt og vil under testflyvningene fly som BOE402. Dette er c/n 34547 l/n 2956.

Re: Status LN-RRJ

Da er den flyttet til flightline. Det betyr at First Flight er naer forestaanede!

BOE402 var ute og fløy first flight RNT-MWH-BFI fredag. Hexkode 47869A.

Litt mer fra First Flight ... verdt å merke seg er 'dealer tag'en' den brukte - den er ikke den vanlige.

"BOE402" LN-RRJ (SE-DOX) departed Renton Jun 26th 1030PDT for Moses Lake and landed Boeing Field 1237PDT.Line number 2956 unpainted and test flight registration N5573L. Delivery due in the second week of July.

Da er det filet flightplan for en 70-minutters tur BFI-BFI, så da er nok maskinen malt.

nå sporer jeg helt av her, men med tanke på at alle flyene i siste liten blir lagt til LN-RRx serien, fikk jeg plutselig en tanke som sa meg at SK SE og SK NO kommer til å dele mer på produksjon og dekke opp over/underkapasitet uavhengig av basetilhørighet.

I og med at alt kommer på samme AOC, vil det nok bli litt mer fleksibilitet i flydisponeringen, ja. Imidlertid vil man fortsatt være litt bundet av at et par flytyper kun har piloter tilknyttet en base ...

I og med at alt kommer på samme AOC, vil det nok bli litt mer fleksibilitet i flydisponeringen, ja. Imidlertid vil man fortsatt være litt bundet av at et par flytyper kun har piloter tilknyttet en base ...

sant sant.... men Sverige og Norge har jo tilnærmet lik flyflåte, og svenske CA`er har jo allerede vært å jobbet i Norge, ref i fjor. Da måtte de jo kurser om på norsk AOC, men fra oktober av får man jo en fleksibilitet som burde gi bedre ressurstyring og flåteplanlegging.

Da er BOE402 ute og flyr igjen ... Denne gang er det Everett som har fått besøk. Kanskje er Matt ute med apparatet sitt?

Back