SK LN-RRH - status

LN-MOW

Flyklapper
Medlem
SAS nyeste 737-883 SE-DOU LN-RRH c/n 34546/2898 står nå på flightline på RNT. Det skulle bety at First Flight ikke er langt unna .... Den er ikke malt.

Den vil ha callsign BOE401 inntil levering.
 
Last edited:
Re: SE-DOU - Status

Hvor mange seter får maskinen? Og hva slags seter, blir det benkene som har blitt kastet inn i mange av de øvrige flyene?
 
Re: SE-DOU - Status

Det blir vel seter tilpasset folk som er 150 cm høye og 50 cm rundt livet!

BF:cool2
 
Re: SE-DOU - Status

Hvor lang tid pleier det å ta fra et nytt fly står ulakkert på "flightline" til det er klart til leveranseflygning?
 
Re: SE-DOU - Status

Det er vel snakk om kun få dager, avhengig av hvor mye som står igjen av lakkering, innredning o.s.v.

VC-10

Vanligvis en to-tre uker ... maskinen skal gjennom Boeng-tester (to eller tre flyvninger), kundetester (som regel en eller to turer) samt en tur innom malerbua paa BFI.

Denne maskinen kommer i 'standard SAS-innredning' - hva naa enn det er ..
 
Re: SE-DOU - Status

Skal denne ha base på ARN? Og når er estimert levering for neste 737 til SAS?
 
Re: SE-DOU - Status

Dette blir vel første SAS 737 med WL i Sverige i så fall? Så vidt jeg har fått med meg, så er alle som har fått til nå stasjonert i Norge.
 
Re: SE-DOU - Status

Skal denne ha base på ARN? Og når er estimert levering for neste 737 til SAS?

Etter sigende så skal denne stasjoneres i Sverige ja.
Neste levering er estimert i juli en gang, samt de to siste i løpet av høsten/vinteren.
Alle 4 kommer innen utgangen av 2009 dersom alt går etter planen.
 
Re: SE-DOU - Status

Når SAS har fått et AOC vil flytyper roterere mellom landene eller vil de sammme typene operere ut fra samme base og bare individene som byttes rundt på?
 
Re: SE-DOU - Status

Standard SAS innredning er vel som på de gamle SAS maskinene med toaletter i kabinen og ikke bak cockpit i galley samt Standard unit galleyes i steden for Atlas galley som det er på X BU maskiner og de 737 SAS fikk i Norge etter oppkjöpet av BU!:nor
 
Re: SE-DOU - Status

Det blir opp til ruteplanleggerene og hva de finner er mest effektivt og økonomisk. Men man vil jo ha mer fleksibilitet også, da ...
 
Re: SE-DOU - Status

Når SAS har fått et AOC vil flytyper roterere mellom landene eller vil de sammme typene operere ut fra samme base og bare individene som byttes rundt på?

Mon ikke de i første omgang kommer til at cirkulere mellem Sverige og Norge, da man ikke har 737-crew i Danmark. Det bliver vel i første omgang for dyrt at omskole crew til disse typer, så jeg vil tro at scheduleringen af økonomiske årsager fravælger dette.

Men derfor får vi den forhåbenligt stadig at se i Danmark med SE eller NO crew :-)
 
Re: SE-DOU - Status

Mon ikke de i første omgang kommer til at cirkulere mellem Sverige og Norge, da man ikke har 737-crew i Danmark.

Selvfølgelig. Men det blir enklere å skedulere et fly og crew til å fly f.eks. ARN-CPH-AMS-CPH-ARN når man ikke behøver å tenke på AOC-problematikken.
 
Re: SE-DOU - Status

Back on topic: SE-DOU LN-RRH har nå vært ute og flydd RNT-Moses Lake-BFI og landet der for en halvtimes tid siden. Flightnummer som nevnt BOE401, og hex-koden er 478690.
Den er fortsatt umalt.
 
Last edited:
Re: SE-DOU - Status

Hvis det er av interesse, ble den fløyet under midlertidig registrering N1786B, som er en av Boeings 'dealertags'.
 
Re: SE-DOU - Status

Jeg stusset ogsaa paa det. Men det var den som ble brukt i gaar. Mulig det bare er midlertidig - skal proeve aa sjekke opp.
 
Back
Top