SK LN-RNW - status

LN-MOW

Flyklapper
Medlem
På tirsdag er det planlagt at SAS' neste - en -783 - skal rulles ut av fødestuen. Konstruksjonsnummeret er 34549 - linjenummeret er 3210 - og den skal testflys som BOE674.

Er dette siste 737 SAS har i bestilling?

Ja, LN-RNW er siste Boeing 737 for SAS, og med denne er selskapet oppe i 90 737-maskiner i en flåte som totalt teller 290 fly - om man tar med owned, leased, wet-leased, leased out og parked.

Last edited:
RNW står nå i malerhangaren på RNT .. ikke så vanlig at SAS-maskinene males der .. det tror jeg ikke har skjedd siden Star-maskinen som jeg fikk gleden av å ønske velkommen til BFI.

Da var det ut og fly ....

BOE674/B737 has just filed a flight plan. It is scheduled to depart from KRNT (Renton Muni) at 09:00 PST heading for KMWH (Grant Co Intl) for an estimated arrival at 10:20 PST.

Expected route: SEA J70 ELMAA AST IMB PDT PELLY

BOE674/B737 has just filed a flight plan. It is scheduled to depart from KMWH (Grant Co Intl) at 10:40 PST heading for KBFI (Boeing Field Intl) for an estimated arrival at 11:10 PST.

Expected route: GLASR GLASR7

Det står Scandinavian på motorene ja...

Poenget mitt er at jeg trodde man gikk bort fra det på 737 fordi det var lite praktisk med tanke på deler og bytting av deksler. Er dette tilbake som standard, eller er det bare lakkeringsverkstedet på Renton som har jobbet utifra gamle skisser?

Poenget mitt er at jeg trodde man gikk bort fra det på 737 fordi det var lite praktisk med tanke på deler og bytting av deksler. Er dette tilbake som standard, eller er det bare lakkeringsverkstedet på Renton som har jobbet utifra gamle skisser?

Det har vært og er standard på alle fly, bortsett fra de som tidligere tilhørte SAS Norge. Disse skal etter hvert også få Scandinavian på motorene, akkuret som det norske flagget skal erstattes med de tre skandinaviske.

Da blir det en liten tur til Yakima i dag ...

BOE674/B738 has just filed a flight plan. It is scheduled to depart from KBFI (Boeing Field Intl) at 09:00 PST heading for KYKM (Yakima Air Terminal ) for an estimated arrival at 10:30 PST.

Expected route: SEA J523 TOU TOU180015 FEBUS PDT

Expected route: YKM V4 CHINS CHINS6

Back