LN-RGG ankom ca 09:05 lokal tid

Her støtter jeg Ole Johan helt og holdent.

Ta en titt på gamle SAS DC-10 bilder. Logoen kan umulig ha samme skriftstørrelse på begge sider av halefinnen.

Beste hilsen Espen

Det er lov til å stå på sitt ;)

Men jeg vil gjerne høre hvordan du i så fall tolker det nederste bildet av de jeg har lagt ut..

Som du ser fra min forrige post.

Nederst på bokstavene ser du at de går like langt ned på begge sider, men det ser ut som bokstavene er høyere på venstre side fordi logoen "bøyer" seg bakover(nærmere), mens de på høyre side "bøyer" seg forover(lenger unna).

Dette er ikke noe jeg vet, men er villig til å sette 200 riksdaler på det. :p

Som du ser fra min forrige post.

Nederst på bokstavene ser du at de går like langt ned på begge sider, men det ser ut som bokstavene er høyere på venstre side fordi logoen "bøyer" seg bakover(nærmere), mens de på høyre side "bøyer" seg forover(lenger unna).

Dette er ikke noe jeg vet, men er villig til å sette 200 riksdaler på det. :p

Nå husker jeg ikke kursen på riksdaler ;) men jeg vedder i mot!

Det er nettopp fordi halen vender bakover at "SAS" skriften som heller mot høyre kan være større på venstre side, enn på høre side der bokstaver og hale vender motsatt vei.

Og de hadde dette også på propellflyene på 50-tallet...

Her er et utsnitt av bildet i full størrelse, haleroret er ikke bøyet til noen av sidene, og dermed er avstanden til begge sider nøyaktig den samme. Døm selv!

8905520361_3c1d146088_o.jpg

Det er nettopp denne lille forskjellen på hver side som gjør at det fortsatt er litt igjen av sjarmen på et SAS fly...

Nå husker jeg ikke kursen på riksdaler ;) men jeg vedder i mot!

Det er nettopp fordi halen vender bakover at "SAS" skriften som heller mot høyre kan være større på venstre side, enn på høre side der bokstaver og hale vender motsatt vei.

Og de hadde dette også på propellflyene på 50-tallet...

Her er et utsnitt av bildet i full størrelse, haleroret er ikke bøyet til noen av sidene, og dermed er avstanden til begge sider nøyaktig den samme. Døm selv!

8905520361_3c1d146088_o.jpg

Det er nettopp denne lille forskjellen på hver side som gjør at det fortsatt er litt igjen av sjarmen på et SAS fly...

Tror fremdeles det bare er synsbedrag.

Tror nok ikke SAS har laget en logo litt for stor, for så å bare klaske den på, og deretter lage en mindre for å få den til å passe på andre siden.

Makes no sense, når man kan lage to like store/små som passer med en gang. :)

Kanskje Sastech vet mer om dette?

Ikke meningen å lage en sær debatt av dette, vi er bare uenige, og det er helt normalt i denne verden å tro forskjellig :)

Det er åpenbart på hvert eneste SAS fly det finnes gode bilder av, så det er ikke mer sært enn det, men jeg er enig i at vi lar en som kjenner detaljene på STS avgjøre dette..

At de er ulike er ikke fordi SAS har laget en for stor logo, men at de har hatt noen som faktisk har sans for hvordan det ser ut på flyene :)
OG noen som så verdien av at selv om de kastet all historie omkring malingen på SASflyene overbord i 1998, så var det noen som så verdien i å beholde SAS-logoens unike kvaliteter.

8905728173_2405be64b7_b.jpg

8906347638_26a448f811_b.jpg

God natt :)

Hyggelig og få tillit her inne. Dessverre må jeg denne gangen si pass...

Dette er noe jeg ikke har tenkt over selv. Husker for en tid tilbake lakkerte vi om halen på LN-RPO (russerkjerra som var hvit). Halen ble blå, og SAS logoen kom på. Vi har egne malekarer på Gardermoen. Jeg tar gjerne en prat med de til uka. De vet sikkert hvorfor :)

Back