LN-RGG ankom ca 09:05 lokal tid

Fellowship

ScanFlyer Dusty
Medlem
Hei
alltid stas å være der når de kommer, og i dag var det mulig for meg å forskyve dagen litt, godværet var en fin motivasjon.

kl 09:05 kom hun
8883893166_2e7436b5e8_b.jpg


Her satte hun hjulene på skadinavisk grunn for første gang
8883892516_1c0a07d958_b.jpg


bremsene er på, og LN-RGG heter "Asgerd Viking"
8883892176_557273bbf5_b.jpg


Taxet raskt tilbake til STS hangaren...
8883891568_fb10c8f0b0_b.jpg


og ble møtt av bakkemannskap med biler for å taue den inn på baksiden av hangaren. Bakfra kan man se ulikheten på fonten for "SAS" på hhv babord og styrbord side, slik det alltid har vært...
8883893596_c42b6a893b_b.jpg


Ja det ble mange av samme fly, men det var nå mest for dokumentasjonens del...
 
Veldig bra!

Skal hun inn på NO produksjon eller SE produksjon?

Vi trenger da NOEN nye B73H her i Norge også :P
 
Bakfra kan man se ulikheten på fonten for "SAS" på hhv babord og styrbord side, slik det alltid har vært...

Atte hæ??

Da lærte jeg noe nytt i dag også, noen som kan fortelle meg hvorfor?

Sånn ellers, takk for flotte bilder, jeg syns farven på selve flykroppen er utrolig fin, uten at jeg helt klarer å sette fingeren på hva det er.
 
Noget med at på port side er halen i den 'riktige' vinkel i forhold til font'ens vinkel, mens fontens vinkel ikke passer til halen på starboard side.
 
Veldig bra!

Skal hun inn på NO produksjon eller SE produksjon?

Vi trenger da NOEN nye B73H her i Norge også :P

Denne går dessverre til svensk produksjon som resten av de nye har gjort...

Foreløpig står den i Hangar på OSL. Dagen idag har gått med på å montere seter, samt en cabin check og litt diverse :)

Likte bildene!! Så reint fly er det ikke ofte man ser :)
 
Det har kanskje noe å gjøre med konkurransesituasjonen på Norsk innenriks å gjøre. Tendensen har jo vært at de nye går til svensk produksjon, mens internett-maskinene kommer fra svensk til norsk produksjon.
 
Det har kanskje noe å gjøre med konkurransesituasjonen på Norsk innenriks å gjøre. Tendensen har jo vært at de nye går til svensk produksjon, mens internett-maskinene kommer fra svensk til norsk produksjon.

Nja. Wifi maskinene er norske tvers igjennom. I nesten to år var ett eget "team" i full sving med cabin mod og wifi installasjon. Er vel heller motsatt. At vi tok noen wifi moder for svenskene.

Når det gjelder konkurransen er jeg ikke sikker. Det jeg vet er at siden det meste av OCC, flykontoret, og andre kontorer ble flyttet fra Norge til Sverige er det ikke vi som får godene. Det skal være snikkers og twist....
 
og ble møtt av bakkemannskap med biler for å taue den inn på baksiden av hangaren. Bakfra kan man se ulikheten på fonten for "SAS" på hhv babord og styrbord side, slik det alltid har vært...


Hehe, fonten og størrelsen er helt lik den.

Det som er, er at hvis det skulle sett likt ut på begge sider ville den ene siden vært skrevet speilvendt. ;)


Fine bilder forresten. :)
 
Nja. Wifi maskinene er norske tvers igjennom.

Ah, ok. Bare tidligere i vår så har mange av wifi maskinene flydd en del i sverige, men nå flyr de fleste i Norge. Men mulig de bare har vært på utlån?

Ang konkurransesituasjon, så tok jeg det fra årsrapporten til SAS der det sies at SAS møter hardest konkurranse på norsk innenriks. Så la sammen 2+2. Hard konkurranse i Norge+de nye B73H til ARN=9/10 WIFI maskiner i Norsk produksjon.
 
Synes selv det er dårlig gjort at alle de nye går til Svensk Produksjon ingen splitter nye maskiner som kommer til Norsk Produksjon unntatt Norwegian.

Dårlig at norge får gammelt skrap mens svenskene får ALLE nye maskiner inkludert de brukte B73Wene..

Ikke noen som kan trylle litt så vi får noen HELT nye maskiner inn i NO produksjon og? :P
 
Hehe, fonten og størrelsen er helt lik den.

Det som er, er at hvis det skulle sett likt ut på begge sider ville den ene siden vært skrevet speilvendt. ;)


Fine bilder forresten. :)

Takk for mange hyggelige tilbakemedlinger :)

Nei, det er ulike størrelse, sikkert samme font, men som om man velger størrelse 14 og 16 på et A4 ark... e.l....
selvsagt på grunn av halen som heller bakover, ja.

det er bare å stille seg rett bak et hvilket som helst SAS fly med standard skjema, dette har jeg lagt merke til i mer enn 40 år nå.. ;)
 
Tusen takk for flott billeddokumentasjon Ole Johan!

Selv satt jeg i LN-KKW ved gate og ventet på pushback på vei til varme Alta da SK-landingen inntraff...

Beste hilsen Espen
 
det er bare å stille seg rett bak et hvilket som helst SAS fly med standard skjema, dette har jeg lagt merke til i mer enn 40 år nå.. ;)


Her blir jeg nok nødt til å stå på mitt. :)


Dette du ser er nok kun synsbedrag, pga at skriften på høyre side heller framover, og på venstre side heller bakover. Sett bakfra selvfølgelig.
 
Her blir jeg nok nødt til å stå på mitt. :)


Dette du ser er nok kun synsbedrag, pga at skriften på høyre side heller framover, og på venstre side heller bakover. Sett bakfra selvfølgelig.

Det er lov til å stå på sitt ;)

Men jeg vil gjerne høre hvordan du i så fall tolker det nederste bildet av de jeg har lagt ut..
 
Back
Top