LN-PAM

Det hadde vært fint, men det kommer nok til å drøye en stund. Ikke mye man får gjort uten papirene i orden ;)
Håper på neste vår, så får vi se.
 
Litt sent, men takk for svar.
Hvis det går an, kan du utdype dette med papirene ?

Skulle jo vært LN-RAK ;)
Som også finnes på "kontinentet" et sted?
Har mange ganger hengt bak den etter den fikk 95hk motor. (1959)
Og mange andre turer, bl-a. "luftvaktsflyging" for forsvaret.

Er det noen andre som husker disse flygninger; som vel egentlig var støtte til flyklubbene.
Det ble fløyet en forhåndsbestemt rute, og de militære radarene kalibrerte.

Disse flygningene skjedde som regel i forbindelse med "mobøvelser" i forsvaret.
Og den gang ble det bemannet "observasjons- og lytteposter" på en del høye fjell/åser rundt omkring i landet. :)

I dag selfølgelig unødvendig, men kanskje også utenkelig. (Makelighet:))

Men husk at den eneste stealth F-117 ble skutt ned, basert på at slike poster fulgte dens ferd. (Usynlig er ikke det det samme som uhørbar)
 
Last edited:
Et nærliggende spørsmål: Er det noen som vet om andre fly fra flyeier og flysamler Peter A. Munch som kan tenkes å komme tilbake i normal bruk i de nærmeste årene?
 
LN-TSX er jo allerede i bruk. LN-AEP er i arbeid, men ble satt på vent en stund pga. husbygging, men den skal i lufta igjen.
 
Back
Top