• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

LN-NOY/LN-NOZ

RolfL

ScanFlyer Gold
LN-NOY/LN-NOZ har ju i olika sammanhang angetts som 737-81D eller 737-8JP. För att få ett korrekt , 100%, besked undrar jag om någon har möjlighet att titta på vad det står på den officiella Boeing-skylten som finns vid main entrance door. Alltså , inte vad som finns i diverse fleet-lists utan endast "visual inspection" !
 
De var opprinnelig listet i produksjonslisten som -81D. Imidlertid endret Boeing testflightnummeret til å ligge i serien med de andre -8JP'ene etter utgivelse av den siste produksjonslisten jeg har fått tak i, og dette tyder på at de også endret betegnelsen.

Jeg har litt problemer med å få tak i lister for tiden, men jeg er nå rimelig sikker på at disse er -8JP.
 
De var opprinnelig listet i produksjonslisten som -81D. Imidlertid endret Boeing testflightnummeret til å ligge i serien med de andre -8JP'ene etter utgivelse av den siste produksjonslisten jeg har fått tak i, og dette tyder på at de også endret betegnelsen.

Jeg har litt problemer med å få tak i lister for tiden, men jeg er nå rimelig sikker på at disse er -8JP.

Jag tror också det , d.v.s. -8JP men skulle vilja ha det bekräftat från "visual inspection". Det finns väl forummedlemmar som kan titta på skylten hoppas jag.

Ett exempel på en maskin som det oftast står fel på i de flesta fleet-lists är ju OY-PSE som är en -809 och inte en -8Q8
 
Kikket på NOY i dag, og kan bekrefte at -8JP er korrekt. Det stemmer også med den info jeg har fra min absolutt troverdige kilde, også hva gjelder NOZ.

Så da kaller vi begge 737-8JP.
 
Back
Top