LN-NOI i drift 28.12

_volcom_

ScanFlyer Blue
Da noen -800 maskiner til DY fikk prob så måtte LN-NOI klargjøres
i en fart vil jeg tro for å fly DY1872 til Roma. flyet kom seg avgårde
ca 2t forsinket.bilder tatt med Iphone så litt dårlig kvalitet men det
får duge.

Attachments

• IMG_0033.jpg
    IMG_0033.jpg
    29.2 KB · Views: 885
  • IMG_0039.jpg
    IMG_0039.jpg
    50 KB · Views: 874
  • IMG_0040.jpg
    IMG_0040.jpg
    40.5 KB · Views: 861
  • IMG_0042.jpg
    IMG_0042.jpg
    42.6 KB · Views: 845
  • IMG_0056.jpg
    IMG_0056.jpg
    42.7 KB · Views: 829
  • IMG_0047.jpg
    IMG_0047.jpg
    40.2 KB · Views: 281
  • IMG_0048.jpg
    IMG_0048.jpg
    39.9 KB · Views: 295
  • IMG_0062.jpg
    IMG_0062.jpg
    41.3 KB · Views: 289
  • IMG_0063.jpg
    IMG_0063.jpg
    39.9 KB · Views: 310
  • IMG_0052.jpg
    IMG_0052.jpg
    39.9 KB · Views: 292
  • IMG_0069.jpg
    IMG_0069.jpg
    39.2 KB · Views: 181
  • IMG_0071.jpg
    IMG_0071.jpg
    38.6 KB · Views: 170
  • IMG_0080.jpg
    IMG_0080.jpg
    40.4 KB · Views: 221
  • IMG_0083.jpg
    IMG_0083.jpg
    41.8 KB · Views: 256
Utrolig fresht ombord på "nye" Norwegian... Sammnelignet med "nye" Finnair så er jo dette i en helt annen del av skalaen... Hodetrekk og setebelter i rødt gir en flott effekt...

Jeg vet ikke svaret, men jeg spør for å poengtere... Hvem er Sam Eyde? Burde jeg vite det? Det er mange norske helter jeg vet navnet på som jeg ennå ikke har sett på så mye som en serviett hos Norwegian... :)

For ordens skyld (og for å bidra til Scanairs språkstatistikk):
Samuel Eyde (29. oktober 1866–21. juni 1940) var ein norsk ingeniør og industriherre. Han vart fødd i Arendal, som son av ein skipsreiar. Eyde avla eksamen som bygningsingeniør i Berlin i 1891. Eyde er mest kjend som grunnleggjar av industriføretaka Norsk Hydro og Elkem. Eyde bygde mellom anna på oppfinningane til fysikaren Kristian Birkeland. Ein metode for framstilling av kunstgjødsel har fått namnet Birkeland-Eyde metoden.
http://nn.wikipedia.org/wiki/Sam_Eyde

Last edited:
Flotte bilder av LN - NOI ! Må si at jeg har sansen for dette interiøret til DY :)
Måtte det komme i alle deres maskiner..

Den ser da serdeles flott ut ja. Håper denne dukker på EVE på søndag da jeg skal sette kursen tilbake til Maura etter jule og nyttårsfeiring i Nord.

DY har definitivt gjort et godt valg av seter, de er utrolig komfortable selv om de er syltynne, og benplassen er merkbart bedre, til og med god for gjennomsnittlige folk som meg selv.

Synes også de har gjort et godt valg av farge; blå skinnseter har etter min mening ofte en tendens til å se litt tacky ut, men DY har valgt en blågrå farge som er veldig behagelig.

Setebeltene er forrestene bare røde på rad 1, visstnok fordi disse er ekstra kraftige og det skal være lett å skille dem fra de øvrige, men det hadde sett veldig bra ut om de var røde i hele kabinen.

Godt å se at -300ene også er i ferd med å få disse.

Enig med LCH - flott å se at også flere enn deres selveide -300 (KHA, KHB, KHC, KKW og KKX) får disse stilfulle setene.
Håper jeg ender opp med en maskin som har nytt interiør ved neste anledning.

Fine bilder!
Godt å se at det endelig kom en arendalitt på en DY-hale :)
Setene så forøvrig meget lekre ut.

Synes ikke at de nye recarosetene er så gode, hvertfall ikke på en flyvning som varer i 5timer og 30min, ville heller fløyet NOE eller en tilsvarende maskin isteden for DYB som vi ble tildelt.

For å være helt ærlig, så er det ikke mange -800 maskiner med 186+ passasjerer som er spesielt komfortable i 5:30 timer.

Forøvrige er det flere og flere av DY-flyene som blir freshe - vedlagt er er bilde av 13F på KKF. Så får vi se hva 13A bringer på førstkommende mandag :D

13F på KKF - som er ute av produksjon? 13A på KKF er for øvrig ikke nødutgang slik vi kjenner dem fra de andre 737-300!

Sorry FlightDeck, my error - det var KKX
Og her er et bilde tatt ut av vinduet fra 13F på HAU (LN-VIP står fremdeles i Coast Air-hangaren)

Attachments

• LN-VIP.jpg
    LN-VIP.jpg
    32.4 KB · Views: 88
Litt OT, men i og med at KKW også eies av Norwegian, skal ikke denne maskinen få påsatt winglets, siden de 4 andre selveide har fått det? Eller er den for gammel til at de gidder å bruke penger på det?

Litt OT, men i og med at KKW også eies av Norwegian, skal ikke denne maskinen få påsatt winglets, siden de 4 andre selveide har fått det? Eller er den for gammel til at de gidder å bruke penger på det?

Mener å huske at det ble kjøpt inn winglets til KKW, men vet ikke hvorfor de ikke er montert.

Spørs vel om KKW er noe å spandere noen winglets på? Den er tross alt en 1989-modell, mens KKX er ni år yngre (1998-modell) og det er bygget 1216 737CLer mellom disse to.

Back