LN-MOD

CFM

ScanFlyer Crusty
Noen som vet hvem som har overtatt henne? Knipset henne ved avgangsposisjon 29 i Wien idag og stemmen hørtes ikke videre norsk ut. Siste jeg hørte var at de ble sendt over til Budapest Control.

Firenzeflight270511007.jpg


Siden vi måtte diverte fra FLR til BLQ idag pga. sterk tailwind i FLR slenger jeg med et bonus bilder av DC-8 i BLQ :)

Firenzeflight270511020.jpg
 
Den DC-8 må være modernisert en smule, for de motorene så ikke helt standard ut.

Ja, den er en av 110 av serie -61, 62 og -63 som fikk CFM56-2 motorer på -80 tallet og da ble en Super 70. Dermed ble DC-8-61, -62 og -63 henholdvis -71, 72 og 73. Den på bildet ser ut til å være -71 N872CA opprinnelig en -61 levert ny til United i mai 1969. Link til artikkel som beskriver prosjektet.
http://www.dc-8jet.com/0-dc870-conv-dc-flt-mag.htm

Angående LN-MOD vet jeg ikke hvor den skulle, men så den dro avgårde. Nestemann står for tur snart. For nesten nøyaktig et år siden dro 4 andre til Australia for å fortsette som ambulansefly "down under". Takk for bildene, interessant å se dem begge!
 
Last edited:
Noen som vet hvem som har overtatt henne? Knipset henne ved avgangsposisjon 29 i Wien idag og stemmen hørtes ikke videre norsk ut. Siste jeg hørte var at de ble sendt over til Budapest Control.

Fra Postjournalen til Luftfartstilsynet:

2010/01489-5
Dok.dato: 25052011
Arkivkode: 306
Grad: U 0
Uoff:
U Til: Lufttransport AS
Sak: LN-MOD - Flyteknisk mappe
Dok: LN-MOD - Utstedelse av eksportluftdyktighetsbevis NCAATL-0788 for brukt Hawker Beechcraft B200 som eksporteres ut av EASA området og til Australia
 
Back
Top