• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

N0 LN-LNG/EI-LNG - status

De har søkt om LN-FNH. Det vil i tilfelle være uvanlig siden den har hatt en annen norsk reg tidligere.
 
Spottet denne da jeg var en tur nedom Prestwick i går. Det sies at thrustreverserene mangler, ellers skal maskinen være komplett.


eilng.jpg
 
Blitt veldig blass i fargene, godt den skal lakkeres om.

Denne har vel stått på bakke i lang tid nå? LNA har vel snart stått der i 3 år vel.
 
Da har maskinen forlatt Prestwick, og er i Shannon.

Bilde Charlie Dunlop
6bfb1663c2b77f4a17886afff296b52b.jpg


Sent fra min SM-G781B via Tapatalk
 
Det ser ut til at ting skjer på SNN vedrørende lease til Air Europa. Tydeligvis hvitlakkert før leveranse:
Boeing 787 -8 35314 183 EC-NXA Air Europa at SNN 10may22 after paint into all white prior lease ex EI-LNG

Skyliner og planespotters er enige om at det er denne og ikke LNF som er/blir EC-NXA som angitt i en annen tråd.
 
Gikk akkurat fra LGW nå, på vei mot MAD.
Jeg vet ikke hvordan kontrakten mellom Norse og Air Europa er utformet, om de er på månedsleie eller «power by the hour». I det første tilfellet gjør det lite, men kan fort bli et økonomisk bortfall om det er «power by hour»
 
Gikk akkurat fra LGW nå, på vei mot MAD.
Jeg vet ikke hvordan kontrakten mellom Norse og Air Europa er utformet, om de er på månedsleie eller «power by the hour». I det første tilfellet gjør det lite, men kan fort bli et økonomisk bortfall om det er «power by hour»

Skal rett i trafikk igjen i morgen til SSA.
 
Ser ut til å være lite aktivitet på EC-NXA. Er det noen av dere som har registrert bevegelser på NXA i den siste tiden?
 
EC-NXA er i dag vekket opp fra flere måneders hvile, testfløyet og tilsynelatende klar for rutetrafikk igjen fra og med i morgen.
 
Back
Top