DY LN-LNC/EI-LNC - status

Re: EI-LNC/LN136 - status

Prøver igjen .. ihvertfall ingenting i veien med været i dag ...

BOE650 (B788) has just filed a flight plan. It is scheduled to depart from Snohomish County (KPAE) at 08:30 PDT Friday heading for Grant Co Intl (KMWH) for an estimated arrival at 08:48 PDT.

Expected route: SEA J523 TOU HQM GEG PUW MWH

BOE650 (B788) has just filed a flight plan. It is scheduled to depart from Grant Co Intl (KMWH) at 11:00 PDT Friday heading for Snohomish County (KPAE) for an estimated arrival at 11:30 PDT.

Expected route: SUBDY MWH PAE
 
Re: EI-LNC/LN136 - status

Prøver igjen .. ihvertfall ingenting i veien med været i dag ...
Dæven du, det var ikke noe småtur den var ute på. Helt til New Caledonia da...

Får håpe denne blir bedre sammenskrudd en LNB og at den kommer såpas tidlig at de kan få flydd den inn før den trengs i produksjonen. Kan jo virke som om Boeing faktisk har gitt den prioritet i produksjone og testfasen.
 
Re: EI-LNC/LN136 - status

Nuvel - forumsoftwaren vet nok ikke forskjell på radiofyr og flyplasser .. ;)

Da varr'n avgårde .. hex er 4CAB4D.
 
Re: EI-LNC/LN136 - status

Är 22/11 beräknat leveransdatum än?
Är det något bestämt om -LNC går in på FLL linjen på en gång eller tar -LNA/LNB det? Är väl CPH som har premiär på den rutten den 29/11.
En kompis till mig som jobbar på ARN hade hört att -LNC skulle ankomma ARN efter stoppet på DUB på samma sätt som -LNB gjorde. :)
 
Re: EI-LNC/LN136 - status

Är 22/11 beräknat leveransdatum än?
Är det något bestämt om -LNC går in på FLL linjen på en gång eller tar -LNA/LNB det? Är väl CPH som har premiär på den rutten den 29/11.
En kompis till mig som jobbar på ARN hade hört att -LNC skulle ankomma ARN efter stoppet på DUB på samma sätt som -LNB gjorde. :)

Det er vanskelig å bekrefte noe som helst i luftfarten, men den er ihvertfall satt opp til å gjøre følgende:

DY8787 22.11.2013 PAE DUB EILNC 2200 0630/1

- Om den går DUB-CPH, eller DUB-ARN etter ankomst vet jeg ikke.

DY7041 29.11.2013 CPH FLL EILNC 1415 0100/1
DY7032 30.11.2013 FLL OSL EILNC 0230 1135
DY7031 30.11.2013 OSL FLL EILNC 1440 0100/1
DY7036 01.12.2013 FLL ARN EILNC 0230 1200
DY7035 01.12.2013 ARN FLL EILNC 1415 0100/1
DY7042 02.12.2013 FLL CPH EILNC 0230 1145
DY7041 02.12.2013 CPH FLL EILNC 1415 0100/1
DY7032 03.12.2013 FLL OSL EILNC 0230 1135
DY7031 03.12.2013 OSL FLL EILNC 1440 0100/1
DY7036 04.12.2013 FLL ARN EILNC 0230 1200
DY7035 05.12.2013 ARN FLL EILNC 1415 0100/1
DY7042 06.12.2013 FLL CPH EILNC 0230 1145
DY7041 06.12.2013 CPH FLL EILNC 1415 0100/
 
Re: EI-LNC/LN136 - status

Det kan se ut som om LNC har fått los i produksjonen
https://docs.google.com/spreadsheet...2dSUlRNWEFOOVE&single=true&gid=19&output=html
Ingen av de 4 maskinene før, har kommet seg opp i lufta. Nå er riktig nok en av disse en 787-9 som sikkert kommer til å bruke lang tid før den er på vingene, men LNC ligger i alle fall forran 3 tidligere produserte -8 maskiner. Det at den faktisk har vært på vingene betyr jo også at Boeing har kommet så langt som til å drive feilretting. Jeg vil tro at denne setter ny rekord i tidsbruk fra produksjonsstart til Flyaway.

Når denne er levert til DY regner jeg med at den til å begynne med settes inn på flyvninger som gjør at den mest mulig er innom ARN, som jo er hovedverksted for vedlikeholdet på disse.
 
Re: EI-LNC/LN136 - status

Det kan se ut som om LNC har fått los i produksjonen
https://docs.google.com/spreadsheet...2dSUlRNWEFOOVE&single=true&gid=19&output=html
Ingen av de 4 maskinene før, har kommet seg opp i lufta. Nå er riktig nok en av disse en 787-9 som sikkert kommer til å bruke lang tid før den er på vingene, men LNC ligger i alle fall forran 3 tidligere produserte -8 maskiner. Det at den faktisk har vært på vingene betyr jo også at Boeing har kommet så langt som til å drive feilretting. Jeg vil tro at denne setter ny rekord i tidsbruk fra produksjonsstart til Flyaway.

Når denne er levert til DY regner jeg med at den til å begynne med settes inn på flyvninger som gjør at den mest mulig er innom ARN, som jo er hovedverksted for vedlikeholdet på disse.

-LNC är planerad att flyga från FLL basen som du ser i Thomas post ovan.
 
Re: EI-LNC/LN136 - status

Avgårde på en testflight i dag ..

BOE650 has just filed a flight plan. It is scheduled to depart from Snohomish County (KPAE) 11:00 PST Thursday heading for Snohomish County (KPAE) for an estimated arrival at 12:18 PST.

Expected route: SEA J523 TOU HQM AST WATTR WEBVE
 
Re: EI-LNC/LN136 - status

En liten times tur i dag også ...

BOE650 has just filed a flight plan. It is scheduled to depart from Snohomish County (KPAE) 14:30 PST Sunday heading for Snohomish County (KPAE) for an estimated arrival at 15:36 PST.

Expected route: SEA J523 TOU HQM WATTR WEBVE JUGBA
 
Re: EI-LNC/LN136 - status

Heihei, noen som vet hvor lang tid de bruker på å skru sammen en Dreamliner 787-8 fra start til slutt?

KR
 
Re: EI-LNC/LN136 - status

Heihei, noen som vet hvor lang tid de bruker på å skru sammen en Dreamliner 787-8 fra start til slutt?

KR

LItt avhenging av hva du mener med start til slutt. Er det fra man begynner å sette det sammen i final assembly line og til flyet trilles ut og kan males?
 
Re: EI-LNC/LN136 - status

Jepp, fra man starter å sette det sammen til flyet kan trilles ut og kan males. F.eks. EI-LNC, ca. når startet de å montere denne maskinen som nå testflys?

KR
 
Re: EI-LNC/LN136 - status

Boeing begynte vel og sette sammen LNC ca 19 august. Og den rullet ut ferdig montert 6 oktober. Og har nå vært på 3 testflighter fra 1 november. Før testflightene startet var den i malehangaren en tur.
 
Re: EI-LNC/LN136 - status

En liten tur i dag også ..

BOE650 has just filed a flight plan. It is scheduled to depart from Snohomish County (KPAE) at 10:30 PST Wednesday heading for Snohomish County (KPAE) for an estimated arrival at 11:37 PST.

Expected route: SEA J523 TOU HQM WATTR WEBVE
 
Re: EI-LNC/LN136 - status

Ble litt endring, men dette stemmer jo ikke helt dette heller .... Vi får se hva som skjer..

BOE650 has just filed a flight plan. It is scheduled to depart from Snohomish County (KPAE) at 12:00 PST Wednesday heading for Snohomish County (KPAE) for an estimated arrival at 17:06 PST.

Expected route: SEA J523 TOU HQM WATTR WEBVE
 
Re: EI-LNC/LN136 - status

Boeing begynte vel og sette sammen LNC ca 19 august. Og den rullet ut ferdig montert 6 oktober. Og har nå vært på 3 testflighter fra 1 november. Før testflightene startet var den i malehangaren en tur.

Ellers er den raskeste 787 fra den begynte monteres til den ble levert kunde 91 dager (Royal Brunei sin første)
 
Back
Top