• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

LN-ILS solgt!

• Thread starter Thread starter CK
  • Start date Start date

CK

ScanFlyer Mile High Club
til Widerøe!!!!

I følge Kay Hagbys eminente spalte Lima November i siste Flynytt har Luftfartsvekets gamle Dash 8 LN-ILS (c/n 396) skiftet eier 15.07.2005, men står fremdeles lagret i WFs hangar på OSL.

Skal WF sette denne i passasjertrafikk? Da må det vel en del jobb til, for å få den på samme standard?

Ja det stemmer vel det. LN-ATC opplyste vel om det i juli allerede i naboforumet. Den skal visst få ny reg også; LN-WIS.

Var det ikke denne SV mente den norske regjering skulle bruke som regjeringsfly? Tipper de er glade i dag for at det ble Falcon i stedet. ;)

har nå fått bekreftet fra WF at LN-ILS blir LN-WIT, får 39 seter og skal settes inn på kortbanenettet. Endelig tid for dette er ikke fastsatt ennå. ILS/WIT erstatter LN-WIK som ble skadet så hardt i Hammerfest at det blir delefly, og deretter skrotet. Personlig har jeg allerede meldt fra at jeg ka tenkt meg å ha skroget på hytta...

Opprinnelig skulle LN-WIR selges (og erstattes med ILS), men blir nå beholdt siden WF er en maskin short etter HFT

Håper noen følger med i "klassen" der oppe i nord og sørger for at det som kan reddes kommer på flymuseet i Bodø.
Sola vil sikkert ta imot også donasjoner

Originally posted by OJB
Håper noen følger med i "klassen" der oppe i nord og sørger for at det som kan reddes kommer på flymuseet i Bodø.
Sola vil sikkert ta imot også donasjoner

mener du at hytta mi ikke er godt nok, Ole Johan??

Humret litt for meg selv på vei inn i LN-ILS, retning HFT. Spurte piloten hvorfor den ble oppkalt etter et landingssystem og fikk forklart det som står i denne tråden. #avgeek hehe[emoji2]

Humret litt for meg selv på vei inn i LN-ILS, retning HFT. Spurte piloten hvorfor den ble oppkalt etter et landingssystem og fikk forklart det som står i denne tråden. #avgeek hehe[emoji2]

Lima NILS fløy jeg med 3 flighter i sommer. Artig reg hehe :D

sniker inn en artig liten fun fact.

ILS har s/n 396. Reiser vi tilbake i tid til sensommeren 94 var dette serienenummeret reservert Widerøe og Ln-wil. Noen ønsket seg tydeligvis en dash og WIL måtte vente på s/n398. Husker ikke om Wim allerede var planlagt som 403 ( som den endte opp med) eller om den egentlig skulle vært 398.
Kanskje noen der ute kjenner historien bedre. Kilden er forøvrig en bok med norske registreringer rundt 94/95 som jeg leste på biblioteket i tromsø for noen år siden.

Back