LN-BUE før og nå

Yankee

ScanFlyer Gold
LN-BUE før og nå

Fine farger gjør mye for et fly (googlet bildet)
http://www.flightglobal.com/airspace/media/apgphoto/images/1878/braathens-safe-boeing-737.jpg

Men nå er den ikke fin lengre :(
a0c958ab.jpg

Last edited:
Re: LN-BUE før og nå

Tydelig hvem som er desidert mest sexy maskin. Får litt vondt i sjela. Hilsen ex-BU

Et gledelig gjensyn, med Braathens...!

PS. Nå vet ikke jeg konkret hva som menes med "Googlet" i denne sammenheng, men hvis en ikke har fått fotografs tillatelse til å publisere bilder her i forum, så kan en få problemer med fotograf/opphavsrettigheter ved å gjøre dette. Det finnes klare lover og retningslinjer for publisering av andres bilder uten tillatelse fra fotograf.
Det skriver jeg på ingen måte for å ødelegge trådens gode intensjon, kun for å rettlede om heller å bruke link til bildet som ble Googlet - så trenger en ikke være redd for problemer, samt at fotograf føler seg misbrukt. Jeg har selv funnet mine bilder i flere fora, hvor jeg selv ikke har postet/publisert dem - og det kan jeg ikke si at jeg er noe særlig glad for...

Men som sagt - et gledelig gjensyn...

H

Det er riktig at så lenge man ikke GIDDER og merke bildene sine, så vil man garantert finne dem igjen overalt på internett. Det gjelder også i dette tilfelle for denne Braathen maskinen og også for dine bilder Harald!

sail4fun: Det kan diskuteres, eneste flyene til SAS jeg syns er ok er OY-KBO og LN-RRL :)

Last edited:

Et gledelig gjensyn, med Braathens...!

PS. Nå vet ikke jeg konkret hva som menes med "Googlet" i denne sammenheng, men hvis en ikke har fått fotografs tillatelse til å publisere bilder her i forum, så kan en få problemer med fotograf/opphavsrettigheter ved å gjøre dette. Det finnes klare lover og retningslinjer for publisering av andres bilder uten tillatelse fra fotograf.
Det skriver jeg på ingen måte for å ødelegge trådens gode intensjon, kun for å rettlede om heller å bruke link til bildet som ble Googlet - så trenger en ikke være redd for problemer, samt at fotograf føler seg misbrukt. Jeg har selv funnet mine bilder i flere fora, hvor jeg selv ikke har postet/publisert dem - og det kan jeg ikke si at jeg er noe særlig glad for...

Men som sagt - et gledelig gjensyn...

H

Utvilsomt et veldig godt poeng. Hvis ikke trådstarter fjerner bildet og erstatter det med en link,bør moderator etter min mening gjøre det. Slik det fremstår nå kan det synes som om copyright tilhører Flyprat og bidragsytere (trådstarter) på forumet. LN-BUE i Braathens versjon er jo også utvilsomt merket med copyright..

Trådstarter fikset dette med opphavsrett selv. Over til sammenligningen er jeg svært enig med flertallet her. BU var noe helt for seg selv. Det var vårt lands fargesjema. Nå er det skandinavisk. Utrolig hvordan samme maskin i "samme" selskap kan endre seg så utseendemessig. Sier alt om hvor viktig malingen på et fly faktisk er. Fin sammenligning - fine flashbacks!

Back