LN-BRH forsvinner søndag.

Re: LN-BRH forsvinner søndag.

Like kjapt svar, med atskillig usikkerhet:
Ingen -705 hadde SAFE-farger. Det er helt sikkert.
Bortsett fra BRH som nevnt (samt BRE som såvidt jeg husker heller ikke hadde siste BU-cs, bare hvit med Braathens titler og flagg på halen) tror jeg alle classics har hatt det. Med forbehold om at noen har "SASBU-cs" ennå.
Og igjen for å pirke litt: BUF hadde bare "http etc" med SAFE-cs.
Men igjen, dette er etter hukommelsen så jeg gir ingen garanti.

Hukommelsen din er god, Stone :)

Ingen har "SASBU-cs" lenger, dvs titlene er borte.
Men flagget er fortsatt på de fleste, men det gjelder både exBU og ex SAS Norge fly.

Alle nåværende classics har hatt siste BU-cs(med unntak av -BRE og -BRH som nevnt), men mange av de første som forlot flåten kom aldri så langt.

Takker og bukker, man prøver jo...

I den forbindelse slo det meg at vi har vel et unntak til: BRJ hadde nordlysfarger, så helhvit etter Air Baltic. Den hadde dermed ikke de siste BU-farger. Den hadde vel heller ikke fulle SAFE-farger noensinne. Da den kom "hjem" fra LH gikk den en stund med knall gul nese som "sommerfly", deretter et utvalg skjema (Olympiaflyet, Trondheim 1000 år) før nordlysfargene kom på.

Correct me if I'm wrong...

Last edited:

"Bør" ikke LN-BRH ut av flåten snart? På wiki står det "Boeing 737-500 LN-BRH Håkon den Gode Planlagt utfaset 30.12.12"

Last edited:

Forlenget liv til 01.02.14 for LN-BRH. Classic lever lenge de. En -600 forsvinner før disse er ute:-)

Back