Live low-cost rapport - Fødselsdagstur til hummer-land

Re: Live low-cost rapport - Fødselsdagstur til hummer-land.

Fin rapport, alltid gøy med first rapporter. Har jo en pen mengde poeng selv etter hvert som jeg har litt lyst å bruke før SkyTeam skiftet. I så fall er jo Lufthansa first gull verdt, men jeg tror jeg må dra andre steder enn USA når det å dra dit for min del nok innebærer litt avhør og altfor mye venting.

Da var MUC-FRA flighten snart ferdig. Lufthansas 787-9 er ufattelig komfortable fly og en helt annen verden enn A346. A346en er ufattelig mye tøffere, men komforten, lydnivået, privacy osv er en helt annen verden.

Ganske artig denne klarte flighten hvor de til og med rekker en grei matbit. Nå er det ganske så kort tid til neste flight fra en annen terminal så greit å komme seg litt kjapt ut.

IMG_0280.jpeg

IMG_0282.jpeg

IMG_0289.jpeg

IMG_0297.jpeg

IMG_0301.jpeg

IMG_0346.jpeg

IMG_0348.jpeg

IMG_0351.jpeg

Synes du det er lavere støynivå foran på B787 enn A346?

Har LH “arvet” Business Class fra opprinnelig kunde paa 787 ? Setene ligner fryktelig paa Air Canada sine, som vel er “off the shelves” ?

Har LH “arvet” Business Class fra opprinnelig kunde paa 787 ? Setene ligner fryktelig paa Air Canada sine, som vel er “off the shelves” ?

Ja, det er en slags interimløsning, mens de venter på sin(e) egne

De maskinene de har nå skal vel også alle til Austrian.

Føler det, og spesielt hvis man sammenligner biz mot biz. 346 skrangler og knirker (men deilig)

Hmmm. Da har vi et debattema for halvliter nr. 3 på julebordet.
Bortsett fra øverst i A380 har jeg aldri opplevd lavere støy enn foran på A346. Men det er kanskje litt hva jeg foretrekker personlig. Kulhetsfaktoren på 346 er det få som slår. :drink

Edit: Det begynner å bli noen år siden siste tur med 346 og alt er jo relativt og mer rosenrødt med årene. Kan jo hende at Hansaens gode gamle begynner å bli litt slarkete med årene. Må nok få tatt meg en studietur igjen snart.

Last edited:

Må nok få tatt meg en studietur igjen snart.

Tenkte akkurat det samme.
(og fordi den bedre? halvdel fløy over til NYC med A346 i går for å joine Heidi Klums Halloweenparty, og får flydd B767-400 på hjemveien, kjenner det rykker i bookingfingeren).

Topp rapport, takk!

Hmmm. Da har vi et debattema for halvliter nr. 3 på julebordet.
Bortsett fra øverst i A380 har jeg aldri opplevd lavere støy enn foran på A346. Men det er kanskje litt hva jeg foretrekker personlig. Kulhetsfaktoren på 346 er det få som slår. :drink

Edit: Det begynner å bli noen år siden siste tur med 346 og alt er jo relativt og mer rosenrødt med årene. Kan jo hende at Hansaens gode gamle begynner å bli litt slarkete med årene. Må nok få tatt meg en studietur igjen snart.

En må ikke glemme A350-1000 som har arvet mye av det beste fra A346, laaaang, slank og STORE motorer. Skal sende rapport og støy i A350 vs 787-900 som jeg kom hit med.

Nydelig rapport, takker[emoji846] Må få til LH F en gang skjønner jeg…

Så var det siste etappe som var FRA-OSL. Denne er jo grei muring da det er kun 55 minutter på FRA så litt rett fra fly til fly. Her tror jeg vi fikk FRA jackpotten og måtte gå den lengste mulige walken fra gate til gate og kom frem til "final boarding". Da ble vi stappet i en buss som kjørte i 15-20 minutter til en oppstillingsplass sammen med noen cargo maskiner (Tror det var plass V290 eller noe). Interntransporten på FRA tik like lang tid som MUC-FRA, ikke bra hvis man er litt dårlig til beins. Her stod det en ganske sliten A321 med et meget hyggelig crew og kun tre rader med Business. En komfortabel og begivenhetsløs tur hvor man så Netflix om John Gotti og et par glass rødvin.

I det vi landet fikk jeg melding om at min koffert var borte, men allerede booket om til kveldsflyet. Tror snøkaoset smalt 100% inn rett etter at vi landet da taxien bruke nesten to og en halv tim til Knausen. Fikk melding i dag tidlig fra Lufhansa at bagasjen kommer mellom 18.00 til 22.00 i kveld som jeg har vendt meg til, men jeg mener fremdeles de burde sende bagasjen samme dag som den kommer til OSL da det tross alt er litt deres feil.

Så da var det snipp snapp snute.. For en innertier av an tur.. Været har jo fryktelig mye og si for alt på en sånn tur. Her føler vi at vi fikk USA på sitt beste med storby, small town, badeferie og ikke minst mat-tur i en pakke. First er alltid en magisk opplevelse og jeg tenker hver gang at dette blir siste gangen og skvetter til når man plutselig sitter der igjen. At man denne gangen faktisk også ble oppgradert fra business til First på hjemturen er vel de flestes våte drøm og kom nesten som et lite sjokk. (Ødelagt stol på business). Tror dette var 17ende flighten med LH i First og tenker da som sagt at dette var nok det – men man får se. En annen ting som hjelper litt er også at Dragen er sabla kul å reise med.. Litt som en kompis, men som med hell kunne satt seg litt mer inn i flytyper. At hun sier nei til påfyll av gratis Champagne (som lett regnet ville kostet 1000 per glass på restaurant), sover eller leser bok på biz/first er også forbedringspotensiale.

USA er fremdeles veldig høyt på min liste over favorittland å reise til, men med 11.20 i dollarkurs så blir det ufattelig dyrt – MEN ser også at man kan leve noenlunde billig der. Når det nærmer seg 70 kroner for kaffen på Starbucks, 50 kroner for en brus på 7-Eleven så hjelper det noe å droppe dette.

Skippe foretter, drinker og dyre viner på restaurantene er jo heller ikke dumt. Smith & Wollensky som er en DRITDYR restaurant tok vi møre-trikset og klarte oss med to (nydelige) burgere, to øl og et glass vin. Da har man de ganske så koselig på et kongested for under tusenlappen (mindre enn hva Egon ville tatt). Tar du da et par drinker, forretter, biffer og en flaske vin så er det fort fire tusenlapper – og det er det jo ikke verdt. Tre måltider ute er jo også noe som knuser budsjettet.

Takk for at dere ble med på turen.

A321.jpg

Last edited:

Takk for fin rapport.

Tipper Lufthansa mente du trengte trimmen på FRA etter all maten :p

De rapportene dine blir bare bedre bedre. Tusen takk for bra rapport!

Takk for fin rapport.

Tipper Lufthansa mente du trengte trimmen på FRA etter all maten :p

Merket at uniformen satt litt tranger i dag ja.. Skulle dropper Cayenne for buss på vei til. :D

Takk for en fantastisk rapport Sud!

Skal selv med min egen Drage over til Washington DC i mellomjula, men først skal jeg selv noen dager over til Chicago på Thanksgiving-helga. Se ishockey og koseshoppe julegaver til familien. :)

Får prøve First en gang snart vi også, må ha noe å se frem til! :)

Kim

Takk for nok en bra rapport! Nå er det snart min tur - inspirert av tidligere rapporter har jeg gravd i sparebøssen og får testet First, B7478 og krysset av for IAD i loggboken.

Takk for en fantastisk rapport Sud!

Skal selv med min egen Drage over til Washington DC i mellomjula, men først skal jeg selv noen dager over til Chicago på Thanksgiving-helga. Se ishockey og koseshoppe julegaver til familien. :)

Får prøve First en gang snart vi også, må ha noe å se frem til! :)

Kim

Gled dere og takker.

Det var tre små-artige historier jeg skulle fortelle her, men husker bare to av dem:

Jeg stod og ventet på D utenfor et hotell vi hadde spist frokost og kom (som vanlig) i prat med to piloter (en fire stripers og en tre stripers). De spurte hva vi holdt på med og jeg fortalte at vi skulle fly deilige A340-600 hjem og da sa fire-stripersen at det fantes ikke. Du har A330 og A350 av store Airbuser fortalte han. Tre-striperen backet meg faktisk opp og fortalte fire-striperen at det fantes og hadde fire motorer, samt at 600en var jævlig lang. Det merkelige her er at når jeg spurte hva de fløy så svarte Speaking A220. Ække det rart at en captein som flyr Airbus (og jeg skjønner at de ikke alle er nerder) har satt seg så lite inn i flyverden at han ikke en gang kjente A340? Da D kom ut fortalte jeg D den sjokkerende historien – men hun tok det ganske bra med fatning.

Story to (eller en) var på imigatrion i BOS så var det nesten to timer kø og relativt laber stemning. De ansatte som gjetet køene var små-gufne og en del passasjerer litt trøtte. Før jeg rakk å gjøre noe som helst så fyrer Dragen opp og roper irritert til en av de gutta som så litt autoritære ut at de i det minste kunne ta ut de 4-5 babyene som grein rundt omkring foran køen. Da var jeg faktisk sikker på at vi skulle rett tilbake til FRA, men denne autoritære takket og nikket mens han luket ut de med babyene og lot de gå foran alle. I amerikansk stil var det noen som klappet og en av mødrene kom bort og takket dragen fra sperresnoren.
Jeg husker ikke den tredje, den var litt artig – skal se om jeg husker etter hvert.

Back