littOT: Nå MÅ vi få alkotest av Stortingsrepresentanter

• Thread starter Thread starter CK
  • Start date Start date
Re: littOT: Nå MÅ vi få alkotest av Stortingsrepresentanter

Originally posted by Bizflyer

Etter hva jeg mener å erindre så er Stortingskantinen/restauranten også noe subsidiert så det er ikke mange kronene de betaler for hverken mat eller drikke!

BF:lol:

Du påstår med andre ord at jeg gjennom den berømte skatteseddelen subsidierer fylla til den gjengen med apekatter???:angry:

De må gjerne drikke i arbeidstiden når arbeidstiden varer frem mot midnatt...men ikke bortforklar saken eller skyld på pressen!

Tja, når jeg jobber på fredager og når klokken passerer 16.30 da er det vanlig praksis å gå i kjøleskapet etter en "kold 'en" :cheers:

....hvis det ikke er fredagspils i "kantinen" da selvsagt

Originally posted by Bizflyer

Nå har det jo kommet frem at alle i komiteen hadde fått både øl og akevitt før de gikk i Stortingssalen og skulle stemme over noe statsbudsjett greier!

Nettopp det er noe jeg synes er svært betryggende. Jeg føler meg trygg med halvfulle politikere som stemmer over hvordan landet skal styres framover. Er de like fulle av respekt når de nå drøfter å sende 250 norske soldater til andre konfliktområder enn Darfur? Jeg bare undres.

Jeg ser de har bestemt seg for å gå videre med JSF. Er baren fylt opp med Southern Comfort?

Ifølge "sikre kilder" ble også den norske Grunnloven snekret sammen i fylla. Gutta på Eidsvoll fikk en halvliter med vin til måltidene, men fordi den var sur (hevdet de) spedde de visst på med madeira og div.

Sandberg & Co følger derfor bare en god, gammel tradisjon ...:lol:

Jeg synes dette er en idiotisk diskusjon. Selvfoelgelig er det ikke bra aa staa og snoevle i fylla paa en talerstol, men at ikke voksne mennesker skulle kunne drikke med maate paa sene kveldsmoeter synes jeg er urimelig.

Enig med MOW her. Hele dabatten illustrerer jo hvor anstrengt fohold Ola Nordmann har til alkohol. Så snart ordene Øl, akevitt, konjakk og alkohol nevnes virker det som om de fleste ser for seg helgefylla/ flatfylla i sitt indre.
Men det går vel fortsatt noen tiår etter at vi har fått vin og sprit i butikken før vi også her på berget kan ha et "normalt" forhold til alkohol, hvor det ikke lenger lages store overskrifter som dette. Jeg har ikke tall på hvor mange forretningslunsjer og middager jeg har deltatt på hvor alkohol i form av vin, øl og konjakk har vært en naturlig del av måltid og omgjenge, uten at jeg eller noen av de andre har hatt problemer av den grunn. Så lenge man utøver måtehold, som jeg mener de omtalte stortingsmenn og kvinner har gjort i dette tilfellet bør media kanskje finne seg noe annet å slå stort opp enn dette!:old

Jeg synes ikke diskusjonen i seg selv er så idiotisk, men omfanget av den har jo blitt helt ekstremt.

Det er jo interessant at stortingspolitikere (for det er jo flere av dem) tar seg en pinne eller tre under arbeidet (for det var det jo), mens såkalt vanlige folk risikerer sparken hvis de gjør det samme. En øl til maten (som man jo får til subsidierte priser i stortingsrestauranten) synes jeg er helt uproblematisk, men når man topper med tre akevitter, så begynner det kanskje å bli litt mye?

Men strengt tatt er vel dette debattert mer enn nok nå ... :drunk:

Dette gjør det iallefall enklere i baren på julebordet; man bestiller bare en "Sandberg".... (1 pils og 3 Aquavitt):colgate:

Selv har jeg alltid stemt FRP.

Ja til fri fart, fri fyll
og feitere førtiåringer! :p

Originally posted by LN-SSL

Dette gjør det iallefall enklere i baren på julebordet; man bestiller bare en "Sandberg".... (1 pils og 3 Aquavitt):colgate:

Prøvde den på fredagskvelden på julebordet, men servitøren " tok" den ikke og ingen kommenterte dette noe mere. Dette har utspilt sin rolle.

:clap

Back