• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Litt OT: Nyttårsaften bilder......

LN-OSS

ScanFlyer Silver
Litt OT: Nyttårsaften bilder......

Hei alle !

Godt Nytt År

2.jpg

3.jpg

4.jpg

5.jpg

6.jpg

Håper på enda flere fly bilder i året som kommer :).....

Ha en flott start på det nye året !!

Mvh
Stian

Replying to Topic 'Litt OT: Nyttårsaften bilder......'

Vakkert!

Hvilke innstillinger bruker du? Har prøvd å ta gode nyttårsbilder hvert år siden jeg kjøpte digitalkamera, uten hell!

Takk LCH :)

Instilling på AV og manuell fokus, samt stativ (på min 10D, med 75-300mm IS linse)

Bilde1: [10" f16 ISO 400]
Bilde2: [30" f16 ISO 400]
Bilde3: [15" f16 ISO 400]
Bilde4: [30" f16 ISO 400]
Bilde5: [10" f16 ISO 400]

Fyrverkeri er vakkert, helt til noen skyter i ansiktet på en. Hilsen en svidd blåfugl.

Forresten, fine bilder!

Ålesund,

fyrverkeri.jpg

Foto: O. Refvik

Min helt krystallklare mening er at fyrverkeri gjør seg aller best på bilder! (og bare der ...) ;)

Fyrværkeri burde ikke være en privat sag - det egner sig absolut bedst til public displays udført af mennesker der ved hvad de har med at gøre.

72 ulykker på et nytårsaften med fyrværkeri (danske 05-tal) er for mig at se en alt for høj pris for at skyde et nyt år ind. (To er døde i år af fyrværkeri - en skræmt til døde af fyrværkeri fyret af i en trappeopgang og en dreng død af at blive ramt af en løbsk raket)

Vores dyr har også svært ved at se nytteefekten af krudt og kugler.

men bortset fra det er det flotte billeder.

I hagen vår åpenbarte det seg en brennende busk! :D

Hos oss var den en som trudde han hadde et nødbluss, overraskelsen ble stor da en nødrakett traff husveggen for så å lande på altanen og brenne nokre minutter! :wow:

Og i Tunisia var det ikke en eneste rakett.
(Såvidt jeg ble fortalt. Selv sov jeg, for måtte opp 03.30...
Hurra for de fantastiske flytidene det alltid er på charter...)

Vakkert LN-Ofte Stilte Spørsmål!
Selv lot jeg kameraet ligge trygt på plass i den nye lowepro'en sin denne nyttårsfeiringen. Likegreit siden noen prøvde å avfyre en rakett mot oss ;-) - ikke hadde vi chaff eller flares med oss i Hamar sentrum heller...

Som nevnt på fs forumet, kjemperå bilder Stian :D

Fyrverkeri er fantastisk kult å se på, og sykt morro å lage.

MEN det er med fyrverkeri som med all annen pyroteknikk,det er eksplosiver og skal behandles med all respekt. og av en EDRU person.. jeg og min bedre halvdel hadde ett par tilfeller på ekebergsletta der folk sente raketter langs med bakken og inn i folkemengden. At ingen kom alvorlig til skade er bare ett mirakel.

Det er ikke morro når noen blir skadet av fyrverkeri.. noe som IKKE skal skje så lenge en følger visse regler for sikkerhet.. og da ikkeminst at man sikter dævelskapen oppover, og ikke langs med bakken. Det kan vel ikke være så vanskelig å få til, selv med ett par øl innabords

Ønsker alle her ett godt nytt år, med eller uten svidde halefjær :D

:cheers:

Back